GSP Beograd nastavio je akciju 'Za bolji prevoz i život u Beogradu', čiji je cilj da građane podstaknu da plaćaju karte.

Predstavnici GSP-a putnicima dele letke, sa kojih se poručuje da plaćanjem prevoza Grad godišnje može biti bogatiji za 41 milion evra, ili za 300 novih solo autobusa ili 20 novih tramvaja ili 160 montažnih kuća za poplavljena područja.

Šef odborničke grupe SNS u Skupštini grada Aleksandar Jovičić rekao je da će, ako se poveća naplata, biti omogućen bolji prevoz, veća bezbednost, modernizovan vozni park…, zbog čega je apelovao na građane da kupuju karte.

Jovičić je podvukao da je GSP kičma grada i da ukoliko stane može doći do blokade prestonice, dodajući da veruje da će građani razumeti akciju i podržati je jer je GSP “njihovo preduzeće”.

On je rekao i da su nadležni u Gradskoj upravi svesni činjenice da je prethodna gradska vlast napravila “nakaradne ugovore” u vezi sa Busplusom i Apeksom.

– Svesni smo da su kupovali autobuse iz skupocenih kredita, po vrlo nepovoljnim uslovima, ali danas građanima želimo da ponudimo transparentnost i kažemo da Grad, sa GSP, vodi računa o svakom potrošenom dinaru – naglasio je Jovičić.

Aktuelna gradska vlast, dodao je, nije sklopila ugovor sa Apeksom koji košta 8,53 odsto od svake karte, niti je pravila “kumovske, burazerske i prijateljske kombinacije”.

– Ne zelimo da dovedemo grad u situaciju da idemo na međunarodne arbitraže ili sudove, već želimo da se borimo za tih 91,4 odsto od svake karte što ide u budžet grada, a sa čime će raspolagati građani i znati gde je svaki dinar potrošen, šta je kupljeno i po kojoj ceni – naglasio je Jovičić.

Kako je dodao, već postoji “pozitivan impuls” građana, koji su rekli da razumeju akciju i da je neophodno kupovati karte kako bi grad uopšte mogao da funkcioniše i kako bi imali bolji i kvalitetniji prevoz.

Jovičić je uveren i da će menadžment GSP-a i nadležni u gradu uspeti da reše nagomilane probleme u tom preduzeću, s obzirom da su od 2008. do 2012. godine subvencije za GSP povećane sa 3,5 milijardi na 7,5 milijardi dinara “što je neodrživo”.

Šef odbornika SNS je upitao koliko se za taj novac može napraviti vrtičha, obnoviti škola, napraviti novih puteva u Beogradu…

– Više ne smemo dozvoliti bahato trošenje novca. Važno da sistem, koji je važan za naše građane, podignemo na noge posle više godina pljačke – rekao je Jovičić.

Ističući da je gradski prevoz “žila kucavica” prestonice, vršilac dužnosti direktora GSP Beograd Željko Milković rekao je da je cilj akcije da se podignu prihodi preduzeća.

– Moramo se maksimalno uozbiljiti i uticati na to da dotacije grada prema preduzeću, odnosno ugroženim kategorijama, budu na nekom prihvatljivom nivou – rekao je Milković i dodao da će akcija trajati do početka septembra, a možda i duže.

On je podsetio da će sa startom zimskog reda vožnje, od 1. septembra, biti 10 odsto vozila manje na ulicama nego što je to uobičajeno za taj period, ali kako je rekao, u jutarnjem i popodnevnom špicu neće biti redukcija.



loading...