Još jedno propalo obećanje: Ništa od ukidanja ‘Bus plusa’

U Direkciji razmišljaju da od 15. avgusta ponovo uvedu obaveznu validaciju personalizovanih karata. Takođe, postoji mogućnost da ako putnik ne očita svoju personalizovanu karticu, kontrolor ima pravo da mu je blokira. Tada bi putnik morao da odblokira karticu, a to će ga koštati oko 400 dinara. Ako ne odblokira karticu, kontrolor može da mu izda kaznu.

Gradski čelnici odlučili su da ne raskidaju ugovor sa privatnom firmom jer bi to koštalo više od 5,6 miliona evra, saznaje „Blic”.

Nakon šestomesečnih pregovora sa predstavnicima firme „Apeks solušn tehnolodži” i brojnih najava da će ukinuti „Bus plus”, gradski čelnici su ipak odlučili da ne preuzmi većinski udeo u ovoj kompaniji. Ugovor će ostati nepromenjen što znači da će „Apeks” i dalje imati 8,53 odsto mesečnih prihoda od prodaje i kontrole karata.

– To je već pominjao gradonačelnik Siniša Mali u obraćanju povodom 100 dana gradske vlasti. Raskidanje ugovora sa „Apeksom” je pravno vrlo kompleksno, a gradu bi trebalo mnogo novca za to. Takođe, druga strana bi se verovatno žalila, pa bi ceo slučaj predugo trajao – objašnjava Uglješa Mitrović, direktor Direkcije za javni prevoz.

Po ugovoru, grad nije uložio ni dinar u „Bus plus”, ali se obavezovao da 8,53 odsto mesečnih prihoda od prodaje i naplate karata šalje na račun „Apeksa”.

Da bi se poboljšali uslovi vožnje u gradskom prevozu, u Direkciji razmišljaju da od 15. avgusta ponovo uvedu obaveznu validaciju personalizovanih karata. Na taj način u Direkciji će opet analizirati broj putnika na svim linijama u gradu i eventualno praviti promene u broju vozila na trasama.

Na sastancima „Apeksa” sa predstavnicima Direkcije, pominjane su razne mogućnosti, pa čak i ta da bi, ako putnik ne očita svoju personalizovanu karticu, kontrolor imao pravo da mu je blokira. Tada bi putnik morao da odblokira karticu, a to će ga koštati, kako saznajemo, oko 400 dinara. Ako ne odblokira karticu, kontrolor može da mu izda kaznu. Da li će mera validiranja karata ovoliko biti pooštrena, u Direkciji juče ipak nisu potvrdili.

Takođe, od sledeće godine verovatno će biti ukinuta godišnja karta za penzionere koji će vožnju u gradskom prevozu plaćati mesečno. U zavisnosti od visine penzija, biće formirano nekoliko kategorija penzonera, ali će ipak cena njihovih mesečnih karata biti najniža, pa će najjeftinija koštati oko 400 dinara.