KARTE U INTERESU GRAĐANA: Platite 89 dinara i promenite pet prevoza?

Gradski čelnici su sa vladom pronašli rešenje koje omogućava da GSP opstane, a da se penzionerima i drugim kategorijama ne povećaju cene karata.

To je izjavio gradski menadžer Goran Vesić, navodeći da gradska vlast očekuje da vlada donese preporuku kojom će se od republičkog javnog sektora i preduzeća na teritoriji Beograda tražiti da se plaća prevoz tako što će se kupovati markice, i na taj način, kako je rekao, sredstva će biti uplaćivana direktno u gradski budžet.

– GSP je vlasništvo građana Beograda i obaveza svih korisnika je da plaćaju prevoz. Neko plaća 407 dinara godišnje, neko više, ali svi učestvuju u njegovom funkcionisanju i plaćanjem karte ga svi unapređujemo – rekao je Vesić za RTS.

On je podsetio da su uvedene vremenske karte koje koštaju 89 dinara i traju 90 minuta, čija aktivacija počinje od trenutka validiranja u autobusu.

Na trafici je, kako je objasnio, moguće kupiti karte u trajanju od jedan, tri i pet dana, koje su namenjene turistima i drugima koji imaju potrebu za takvim vremenskim trajanjem i one važe od trenutka kupovina na trafici.

– Te karte su u interesu građana jer je do sada postojala karta za jednu vožnju od 73 dinara, a naše analize pokazuju da gradjani promene dva ili više prevoza u tom vremenskom periodu, a sada je moguće da se sa jednom kartom od 89 dinara promeni i do pet prevoza i tako racionalnije potroši novac – naveo je Vesić.

Biće uvedena i godišnja karta koja važi za sve kategorije u javnom prevozu, kojom je omogućeno korisnicima da plate vožnju 11 meseci a da se voze 12 meseci.

– Ona se plaća unapred i na ovaj način omugaćavamo jeftiniju vožnju gradskim prevozom. Kod dopuna busplus kartica uveli smo i novinu da se na svakih uplaćenih 900 dinara dobije 100 dinara gratis, čime se dobija popust veći od 10 odsto – zaključio je Vesić.

Vesić je podsetio da je situacija koju je u prevozu zatekla nova gradska vlast bila veoma teška, ocenio je Vesić.

– Mesečni prihodi su oko 760-770 miliona dinara, a da bi gradski prevoz funkcionisao neophodno je bar 900 miliona dinara, i to nakon svih ušteda koje smo tokom proteklih meseci uspeli da postignemo – istakao gradski menadžer i dodao da će kontrole biti pojačane većim brojem komunalnih policajaca.

– Gradski prevoz je godinama urušavan, od 2009. do 2012. godine nije kupljen ni jedan autobus, a taj sistem zahteva da svake godine bude unapredjen u odredjenom broju – naveo je Vesić.

Zatim je, kako je dodao, kupljen veliki broj “Solarisovih” autobusa, više zglobnih nego solo autobusa što povećava troškove i dovodi do situacije da u špicu imamo poluprazne autobuse na nekim linijama i nerentabilan prevoz.

– Mi ćemo se potruditi da ove godine, zajedno sa vladom dodjemo u situaciju da kupimo Ikarbusove autobuse jer želimo da pomognemo domaću proizvodnju, a sa druge strane unećemo neke novine, poput električnih autobusa, pokušaćemo da uvedemo besplatan internet u odredjene autobuse i trudićemo se da povećanom naplatom, obezbedimo gradjanima bolji prevoz – poručio je Vesić.