Od nove godine ponovo promene u Bus plusu

Od septembra Grad Beograd će preduzeti mere kako bi se racionalnije rasporedila vozila gradskog prevoza i smanjile gužve na pojednim linijama i zato će biti sprovedeno prebrojavanje putnika, izjavio je za 'Politiku' gradski mendžer.

Goran Vesić je dodao da će u toku jeseni na konkursu biti odabrano kome će taj posao biti poveren.

Od početka 2015. planiramo da uvedemo novi tarifni sistem, a sve to će pomoći da racionalnije rasporedimo vozila i smanjimo gužve, najavio je Vesić.

On je dodao da je planirano da se do kraja 2014. godine vozila GSP učine bezbednijim, tako što će biti ugrađen efikasniji video nadzor, za šta je pripremljeno 150 miliona dinara.

Vesić je podsetio da ugovor koji je prethodna vlast sklopila sa Bus plusom ne može da se raskine pre 2016. godine jer bi tada grad morao da plati milione evra na ime odštete.

Takva neprijatna iskustva grad Beograd je već imao zbog projekta “Parking plus” 1992. godine. Spor je tada trajao deceniju i po i grad je morao da plati na kraju deo tražene odštete, podsetio je on.

Gradski menadžer je rekao da cene prevoza neće biti menjane i to je jedan od razloga zbog kojeg je neophodna efikasnija naplata karata i zato će se od 1. septembra kontrolorima pridružiti 200 zaposlenih iz GSP, uz asistenciju Komunalne policije.

Suština je da 280 kontrolora ni izbliza nije dovoljno. Zato ćemo angažovati dodatne kontrolore. Činjenica je da u Beogradu ima manje komunalnih policajaca nego što je potrebno, objasnio je Vesić.

Prema njegovim rečima, zato je Beograd predložio izmene i dopune zakona po kojima bi jedan komunalni poliocajac ubuduće mogao da bude angažovan na hiljadu stanovnika umesto na 5.000 kao što je sada.

Tako bi u glavnom gradu moglo da bude do 1.600 pripadnika ove službe, rekao je Vesić, saopšteno je iz gradske uprave.

On kaže i da će krediti za KAF tramvaje i „Solarisove autobuse biti vraćeni uredno, ali da će u narednom periodu prednost kod izbora novih vozila imaće „Ikarbus”, u skladu sa opredeljenjem da se podstakne domaća proizvodnja.