‘PAKLENI’ RED VOŽNJE: U ovim autobusima provešćemo vrelo leto (FOTO)

GSP je redovna "bolna tačka" stanovnicima Beograda, a svakog leta situacija se bliži nepodnošljivoj, naročito kada u igru preživljavanja uđe i letnji red vožnje kojim se ionako retki polasci autobusa dodatno proređuju.

 

Ovih dana gužva, zagušljivost, znoj i prašina su verni saputnici redovnih korisnika usluga gradskog saobraćajnog prevoza. Kada se u jednačinu “uglave” i kontrolori koji ne “saobraćaju” po letnjem redu vožnje, atmosfera dolazi do usijanja.

– Svake godine kada se uvede letnji red vožnje imam utisak da sklanjaju koliko – toliko očuvana vozila, i da na ulicama ostaju samo ona koja su gotovo za deponiju – kaže naša čitateljka Radmila Stanković, koja nam je u prilog svojoj tvrdnji poslala i fotografije iz autobusa koji najčešće koristi, na liniji 39.

 

– Na sve to, iako je gužva, vi uglavnom bukvalno nemate za šta da se uhvatite, jer su gotovo sve šipke, barem na linijama koje ja koristim, izvučene iz ležišta, pa ljudi mogu samo da stoje i da se mole da iz autobusa prođu neugruvani i bez modrica – zaključuje naša čitateljka, dodajući da se ona u letnjem periodu trudi da što manje koristi usluge gradskog prevoza.

 

Pored toga što su stari i nebezbedni, većinu autobusa karakteriše i užasna vrućina u zadnjem delu, zbog motora koji je tamo smešten, tako da većina putnika tamo zalazi baš kada je primorana.

– Kad god sam leti u prilici, otkad imamo “špance”, gledam da koristim tramvaj. Tamo je zaista uvek manja gužva, a klima radi kao sat, tako da na odredište stignem kao čovek – kaže nam jedna putnica koja je upravo “španca” i čekala na Slaviji.

 

Međutim, upravo će korisnici tramvajskih linija na svojim leđima najviše osetiti letnji red vožnje, jer su najveće smanjenje polazaka pretrpele tramvajske linije 7 i 9L, koje imaju po četiri polazaka manje nego u zimskom redu vožnje.

Dodatan problem je i taj što je većina linija redukovana upravo u vreme špica, između 16 i 17 časova, tako da su gužvanja u prevozu pri povratku sa posla neminovna.

Kontrolori, s druge strane, ne haju za gužve koje zatiču u vozilima, pa se revnosno bacaju na posao pri ulasku, a svađe i napetost u tim trenucima dostižu vrhunac.

– Koristim osamnaesticu, koja je ionako redovno puna, a primećujem da u poslednje vreme ide “kao antibiotik”! Kada vidim da još i kontrolori pokušavaju da se uguraju u autobus koji je pun kao šipak, padne mi mrak na oči! Ne razumem zašto makar ne propuste taj jutarnji i popodnevni špic, dosta puta sam morao da propustim i po dva autobusa jer je nemoguće ući u njih – govori revoltirani putnik kod Sava Centra, okružen gomilom ljudi u istom raspoloženju.

Sve u svemu, većina putnika će osetiti manjak autobusa na ulicama – retki su srećnici poput korisnika linija 16, 23, 33, 88 i 96, kojima su uvedeni i dodatni polasci. Dakle, naoružajte se strpljenjem, lepezom i flašicom vode, krenite ranije i hrabro zakoračite u autobus – kada ga konačno dočekate!