Dvojica saobraćajnih policajaca svakodnevno, poput najprofesionalnijih špijuna, iz skrivenog automobila love pešake koji na Trgu republike prelaze ulicu na crveno svetlo. Za svega pola sata takvom tehnikom kaznili su skoro 10 neodgovornih prolaznika.

Dvojica policajaca su službeni automobil parkirali bukvalno nasred okretnice autobusa na linijama 27, 27E, 32E, 35, 43 i 96 i to tako da ih veliki broj vozila okružuje, a ne vide pešaci koji nekoliko desetina metara dalje prelaze Francusku ulicu od Narodnog pozorišta ka tržnom centru „Staklenac”.

Odatle su krišom beležili svaki prekršaj i zanimljivo kažnjavali samo prolaznike koji su se nakon prolaska kroz crveno na pešačkom semaforu spustili nizbrdo ka okretnici. Nesrećne pešake su tu umesto autobusa čekali saobraćajni policajci i to u zasedi.

– Baš su me iznervirali. Prešla sam pola ulice na zeleno, a onda čekala skoro minut da se promeni crveno svetlo na drugom semaforu. Pošto je kiša jako padala odlučila sam da pređem ulicu jer na kolovozu nije bilo vozila. Taman da uđem u autobus, prišao mi je policajac i tražio ličnu kartu. Ne mogu da verujem da su semafori toliko nesinhronizovani – žali se prolaznica koja zbog prekršaja mora u roku od osam dana da plati 2.500 dinara, a ako to ne učini, “globa” joj se povećava na 5.000 dinara.

U saobraćajnoj policiji pak ističu da se radi o kontinuiranoj akciji njihovih ekipa u celom gradu tokom koje kažnjavaju pešake, ali i vozače koji krše zakon.

-– U poslednjih pet godina pešaci su, po broju poginulih u Beogradu, najugroženija kategorija učesnika u saobraćaju. Uzroci su prekršaji vozača, ali i greške koje čine pešaci. Imajući u vidu ovaj podatak, uočavanje prekršaja propisanih Zakonom o bezbednosti saobraćaja na putevima ne može se smatrati “lovom”. Samo biće prekršaja određeno je zakonom, a ne položajem saobraćajnog policajca na ulici – kažu u saobraćajnoj policiji.

Nemoguća misija

Prelaz u Francuskoj ulici nijedan pešak ne može da pređe u cugu po propisima. Naime, tačno minut i 10 sekundi se čeka da se upali zeleno svetlo na semaforu na ostrvu da bi odmah potom bilo isto toliko crveno na sledećem semaforu. Zbog čega je to tako, juče iz Sekretarijata za saobraćaj nisu odgovorili.