Zbog ‘Beograda na vodi’ srušeno 65 objekata, a sa mape prestonice nestaje još 246 građevina

Urbanistički dokument za projektovanje i izdavanje građevinskih dozvola za projekat 'Beograd na vodi' trebalo bi da bude usvojen 1. decembra, izjavio je gradonačelnik Beograda. On dodaje i da paralelno sa tim rade i na rešavanju imovinsko-pravnih odnosa.

Prvi korak za obnovu starih beogradskih zdanja bio je izrada projekata i dozvola za restauraciju, a sledeći je poziv donatorima, kako bi se tim spomenicima vratio sjaj, istakao je gradonačelnik Siniša Mali i dodao da je namera grada da odavno zaboravljenu donatorsku kulturu vrate u život. Jedna od, takođe, značajnih investicija, za koju su već obezbeđena sredstva, je i obnova Trga Slavija, koja će sasvim izmeniti vizuelni identitet ovog dela grada, rekao je gradonačelnik za Hepi TV.

Siniša Mali je najavio i da će Beograd, kao Moskva, većinu svojih kapitalnih projekata ubuduće graditi kroz javno-privatna partnerstva.

– Znamo da nemamo novca, ali isto tako znamo da imamo potencijal, koji želimo da iskoristimo. U planu je izgradnja četiri podzemne garaže, grad će nekome dati tu mogućnost kroz koncesiju na 5, 10, 15 godina. Nakon toga objekat ostaje u vlasništvu grada, a građani će dobiti više parking mesta. To nas ništa ne košta – istakao je gradonačelnik.
Isto važi i za deponiju u Vinči, gde je u planu izgradnja postrojenja za reciklažu i proizvodnju električne energije iz otpada, što je investicija vredna 250 miliona evra, kaže Siniša Mali.

Neverovatan podatak je da trećina grada nema kanalizaciju, naglasio  je gradonačelnik i dodao da grad pokušava da, preko donatora i jeftinih kredita, obezbedi 800 miliona evra za sređivanje primarne i sekundarne mreže.
Osim rekonstrukcije saobraćajnica i trgova, završetka mosta Borča-Zemun, unutrašnjeg magistralnog prstena, prioriteti su i razvojni projekti, kao što je izgradnja stambeno-poslovnih kompleksa iznad 5.000 kvadrata.

– Očekujem da će do kraja 2016. i početka 2017. godine Prokop biti završen i useljen kako bi se postojeća Železnička stanica izmestila, a takođe i Autobuska stanica, koja će biti na mestu nekadašnjeg OTC „Novi Beograd”. To je projekta na koji se čekalo više od četiri decenije – nada se Mali.
Gradonačelnik je podsetio da već dugi niz godina postoji Zakon o javnom privatnom partnerstvu, ali da se niko do sada nije bavio sprovođenjem tog zakona.