Zbog ovih stvari turisti vole Beograd

Ljubaznost i gostoljubivost građana, dobra atmosfera, znamenitosti, kultura, zelene površine, reke, tradiconalna hrana i piće - među glavnim su turističkim adutima Beograda, pokazuju rezultati ankete turista, koju je uradio Zavod za informatiku i statistiku sa Turističkom orgranizacijom grada.

Dobru ocenu dobio je smeštaj – u hotelima, hostelima i u privatnom smeštaju.

Gužva, pušenje i loša čistoća na javnim mestima, pojave su koje se turistima najmanje dopadaju u prestonici Srbije, rečeno je danas na konferenciji za novinare povodom realizacije projekta “Ocena turističke ponude Beograda”.

Direktor TOB-a Miodrag Popović je naveo da je prošle godine, prvi put, više od polovine turista koji su došli u Beograd, imali neka saznanja o gradu. To znači, dodao je on da propaganda mora da se pojača, što je sada teško ostvarivo, s obzirom na ograničena sredstva.

Prošle godine je nešto više od 30 odsto propagandnih aktivnosti bilo pokriveno budžetskim sredstvima, dok je pre sedam, osam godina, propaganda bila gotovo 100 odsto pokrivena budžetom.

Popović je ukazao da je prošle godine drastično povećan broj turista koji su u Beograd došli avionom, u odnosu na 2011. godinu, dok je autobuski prevoz znatno opao, što ukazuje na pad domaćeg turizma i povećanje stranih posetilaca.

Turisti su prošle godine u proseku trošili 271 evro na smeštaj, 132 na kupovinu poklona i suvenira, i na zabavu 163 evra.

Gosti su se prilikom posete Beogradu u proseku najduže zadržavali pet dana, a u 2011. godini četiri.

Starosna struktura pokazuje da je među gostima Beograda najviše bilo mladih do 35 godina, koji su činili gotovo 70 odsto, a najmanje starijih od 65 godina, svega 1,63 odsto.