Beograđanka već dva puta ostala bez Bus Plus kartice iz BANALNOG razloga

Bus plus GSP
Dnevno.rs/Petar Marković

Ona je to sebi objasnila nekim "kvarom" u sistemu i bez bojazni nastavila da se vozi autobusima - sve dok se nije susrela sa kontrolorima.

Ako su se građani i nadali da će vrućine sa kojima se već nedeljma suočavamo uticati na eventualnu “samilost” kod kontrolora firme “Apex”, grdno su se prevarili. Pitanje je, doduše, da li je samilost uopšte i potrebna u slučaju koji nam je dojavila naša čitateljka po imenu Sanja Milošević.

– Ne vozim se često gradskim prevozom, pa tako nema potrebe da kupujem mesečnu karticu. Umesto toga, uvek sa sobom nosim uredno dopunjenu nepersonalizovanu kartu, u slučaju da mi zatreba gradski prevoz – objasnila nam je naša čitateljka, dodajući da joj se prvi peh sa karticom dogodio početkom godine, kada su i ukinute vremenske karte.

 

– Zimus sam u jednom periodu često koristila usluge GSP-a, pa sam rešila da dopunim svoju nepersonalizovanu kartu. Radnica u trafici mi je napomenula da već imam određenu sumu na njoj, ali sam svejedno doplatila još, i uplata je legla bez problema – navodi Sanja. Kako nam je dalje ispričala, u narednih par dana nijedan validator nije hteo da joj očita kartu. 

Ona je to sebi objasnila nekim “kvarom” u sistemu i bez bojazni nastavila da se vozi autobusima – sve dok se nije susrela sa kontrolorima.

– Kada je ušla kontrola, predala sam im karticu najnormalije. Verovala sam da će biti sitnijih neprijatnosti, ali sam bila ubeđena da će shvatiti da nisam švercer. Međutim, oni su me nakon očitane “lekcije”, prilikom koje su mi rekli da mi je kartica “razmagnetisana”, izvukli iz autobusa i uzeli mi je. Sva sreća, te mi makar nisu pisali kaznu – navodi dalje Sanja, dodajući da ona nije kupovala novu kartu zato što je imala veću količinu novca na prvobitnoj, a u tom trenutku nije znala da je moguće prebaciti iznos sa jedne na drugu kartu.

Sanja kaže da je odmah potom kupila novu nepersonalizovanu kartu, koju je ponovo dopunila sa nekoliko vožnji.

– Nisam imala nikakvih problema sa njenim korišćenjem tih par nedelja koliko sam koristila usluge GSP-a. Međutim, nedavno sam opet pokušala da se vozim gradskim prevozom, i ispostavilo se da aparat ponovo ne učitava karticu. Nisam mogla da poverujem šta mi se dešava, pa sam namerno pokušala u par autobusa. Nijedan validator nije hteo da učita, tako da pretpostavljam da je kartica opet razmagnetisana, a ovog puta mi je gubitak mnogo veći, jer na sadašnjoj ispravi imam blizu 1.000 dinara, a zaista nemam vremena ni volje da idem da prebacujem iznos, iako sam svesna da ću to morati na kraju da uradim – zaključuje revoltirana Beograđanka.

Iz Bus plusa, s druge strane, za naš portal tvrde da je moguće koristiti kartu čak i kada je razmagnetisana:

– Magnetna traka na poleđini Bus Plus kartice služi isključivo za provlačenje kroz terminale u prodajnim objektima Tempa, radi ostvarivanja popusta. Podaci o dopuni nalaze se u čipu putne isprave. Dakle, ukoliko se u dodiru sa magnetnim poljem razmagnetiše, Bus Plus kartica i dalje može da se koristi u prevozu – navode iz ove kompanije, dodajući i da je rok važenja putnih isprava četiri godine, kao i da je moguće prebaciti dopune sa jedne na drugu nepersonalizovanu karticu.

To se, kako dalje objašnjavaju, može obaviti u Korisničkom servisu u zgradi Beograđanke, a potrebno je da korisnici sa sobom ponesu staru, dopunjenu karticu i novu, na koju će dopuna biti prebačena.