BICIKLISTI SE NE PREDAJU: Sedamdeset četvrta KRITIČNA MASA bori se danas za Beograd

km
facebook@kritična masa

Beogradski biciklisti su na poziv udruženja "Ulice za bicikliste" krenuli oko 17 časova u redovnu mesečnu vožnju gradom.

 

Kako se navodi, cilj je ukazivanje na loš rad gradske vlasti Beograda u projektovanju i izgradnji ulica i trgova.

Oko 200 biciklista okupilo se oko 16.30 na Trgu republike da bi potom krenuli u protestnu vožnju Dečanskom ulicom, a potom kroz Terazijski tunel ka Novom Beogradu.

Predsednik udruženja “Ulice za bicikliste” Zoran Bukvić rekao je agenciji Beta da najviše problematičnih staza ima na Novom Beogradu.

To udruženje je ranije na svojoj Fejsbuk strani navelo da zvaničnike u beogradskim sekretarijatima i direkcijama, “karakteriše iskonski otpor prema bilo kakvim inovacijama ili praksi iz inostranstva, kao i hroničan nedostatak razumevanja biciklističkog saobraćaja”.

Oni, na primer, na biciklističkim stazama postavljaju šipke i visoke ivičnjake na prelazima preko raskrsnica da uspore bicikliste, a ne automobile, iako se to nigde drugde ne radi.

Kako je ocenjeno, beogradske vlasti “prvenstveno gledaju da namire automobilski saobraćaj, pa onda bicikliste nekako ukroje, tek da bi se reklo da su ih tu stavili“, te su zato pogrešna i najnovija rešenja.

“Ulice za bicikliste” navode projekat preuređenja Trga Slavija kojim biciklisti neće moći da prođu, iako je taj trg prostran, a pominju i “unutrašnji magistralni prsten” koji se upravo gradi na Novom Beogradu, “gde su projektanti – diletanti skroz zaboravili da ubace bicikliste u projekat”, a “pravdaju se da ne mogu da isprave grešku”.

“Kritična masa” će tokom 14,5 kilometara vožnje uz pratnju saobraćajne policije i obezbeđenje aktivista Udruženja “Ulice za bicikliste”, do 19.00 sati posetiti neka od tih mesta “da im makar javno pokažemo šta mislimo o njihovoj kompetentnosti“, navedeno je u pozivu za protest.

Grupna biciklistička vožnja “Kritična masa” se poslednjeg vikenda svakog meseca priređuje u više od 300 gradova sveta da bi se ukazalo na značaj korišćenja bicikla u gradu i na probleme stanovnika zbog dominacije automobila.