BRUKA SRPSKOG ŠKOLSTVA: Devojčica TAČNO uradila zadatak, a ISPALA sa takmičenja

Sveska olovka
Pixabay.com

Učenica osmog razreda OŠ "Živan Maričić“ u Žiči nije se plasirala na republičko takmičenje "Književna olimpijada“ za jedan bod iako je zadatak tačno uradila.

 

Problem – da li se piše “Smrt majke Jugovića“ ili “Smrt Majke Jugovića“.

Na okružnom takmičenju učenica nije dobila bod za tačno urađen 11. zadatak i samim tim nije se plasirala na viši nivo takmičenja. Ona je kao tačan odgovor napisala ‘Smrt majke Jugovića’. U ključu za pregledače jedini dozvoljen odgovor je bio ‘Smrt Majke Jugovića’. Odgovor nije priznat zbog pravopisne greške – navodi profesor srpskog iz te škole Danilo Spasojević u otvorenom pismu Društvu za srpski jezik objavljenom na sajtu “Nedeljnika”.

Međutim, on ističe i da je devojčica učila iz iz literature koja se koristi u redovnoj nastavi – čitanke za šesti razred Izdavačke kuće „Klett”, koju je odobrilo Ministarstvo prosvete.

Kako navodi, u svim udžbenicima koje učenici danas koriste piše onako kako je devojčica napisala. Problem je što u Pravopisu srpskog jezika Matice srpske (2010) piše drugačije.

Profesor postavlja pitanje zašto je ona kažnjena kada je napisala baš onako piše u njenim udžbenicima, ali i zašto u udžbenicima štampanim 2015. godine nije primenjeno ono što je propisano 2010. godine.

Da li zaslužuju naši učenici da ne odu na republičko takmičenje ako napišu onako kako su to videli od univerzitetskih profesora – navodi on u pismu.

Spasojević precizira da se Društvo za srpski jezik poziva na osporavani Pravopis i da se tamo nalazi preoporuka za tačan odgovor.

Znamo da se Društvo poziva na Pravopis srpskoga jezika Matice srpske (2010) i da u tom izdanju (koje je vrlo osporavano prethodnih godina u univerzitetskim krugovima) autori preporučuju da se ‘majka Jugovića’ piše kao ‘Majka Jugovića’ – navodi Spasojević.

On je naglasio da se profesorka srpskog jezika kod koje ta učenica ide na časove obraćala Društvu, uloživši prigovor, ali dobila je samo štur odgovor u obliku jedne jedine rečenice, bez neophodnog obrazloženja za neprihvatanje prigovora.

Na kraju on pita “hoće li ovo društvo da podstiče mlade da pokazuju znanje i budu nagrađeni zbog toga, ili će da obeshrabruje tako što će njihov uspeh zavisiti od trenutnog i neargumentovanog stava konfuznog sistema”.