Povezivanje glavnih gradova regiona efikasnijim železničkim, drumskim i vazdušnim vezama glavni je cilj Dunavske strategije koju Srbija koordinira sa Slovenijom, a Srbija bi, po završetku infrastrukturnih projekata koji su u toku, mogla da postane tranzitno čvorište regiona.

 

Četvrta konferencija “Transport i logistika Jugoistočne Evrope i Dunavskog regiona – TIL 2017”, održava se u Sava Centru u Beogradu. Konferencija je okupila predstavnike relevantnih državnih institucija i strukovnih udruženja iz Jugoistočne Evrope i Dunavskog regiona, EU, Turske, Rusije, Kine, međunarodne stručnjake za oblast održivog razvoja i poslovanja u špediciji, transportu i logistici, vodeće kompanije iz ove oblasti.

– Vrednost projekata koji su u toku i onih koji su planirani u bližoj budućnosti u Srbiji iznosi oko devet milijardi evra, a kad se ti projekti realizuju, Srbija će postati tranzitno čvorište regiona, što je cilj i Ministarstva i Vlade Srbije – reči su Miodraga Poledice iz Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture 

Nabrajajući najvažnije projekte Poledica je spomenuo, između ostalog, izgradnju brze pruge Beograd-Budimpešta, rekonstrukciju pruge Beograd-Bar, elektrifikaciju pruge Niš- Dimitrovgrad, završetak obilaznice oko Beograda, zatim auto-put Beograd-Sarajevo o kojem se razgovara sa partnerima iz BiH, “auto-put mira” Niš-Merdare-Priština…

Naveo je i da, kada se region infrastrukturno poveže, te izgrade nedostajuće veze, vreme putovanja između gradova može da se skrati za 30 do 50 odsto, pre svega na železnici.

– Primetili smo i da imamo zadržavanja vozila na granici, zbog čega preduzimamo mere i sa Upravom carina radimo na skraćivanju procedura – rekao je Poledica, dodajući da se danas održava četvrta biznis konferencija u oblasti transporta i logistike, gde su okupljene sve transportne i logističke kompanije.

Na povezivanju sa okruženjem kroz Dunavsku strategiju, Srbija radi u koordininaciji sa Slovenijom, objasnio je dodajući da Dunavski region čini 14 zemalja od Nemačke do Crnog mora, gde Srbija ima centralnu ulogu.

Državni sekretar u Ministarstvu za infrastrukturu Slovenije Franc Žepić rekao je da je cilj da svih 14 zemalja u okviru Dunavske strategije identifikuje one projekte koji su najznačajniji za region.

– Moraju se smanjiti razlike u infrastrukturi i uslugama prevoza ljudi i robe, i da vidimo kako najbolje da uključimo evropske fondove zarad što efikasnije realizacije – rekao je Žepić.

On navodi da su sve zemlje ravnopravne, a ubeđen je da realizacija projekata zavisi od pojedinačnih država.

– Moramo da smognemo snage, da sarađujemo i koordiniramo aktivnosti. Imaćemo mnogo posla, alo ima dobre perspektive – zaključuje Žepić.