BUS PLUS POSTAJE PROŠLOST: Putnike očekuju PROMENE i veći broj kontrolora

Kentkart će naplaćivati karte u javnom prevozu u Beogradu.

busplus validator
Petar Marković

Turska kompanija Kentkart dobila je posao naplate karata i upravljanja vozilima javnog prevoza u Beogradu. Sekretarijat za javni prevoz doneo je odluku da ugovor nakon sprovedenog tendera poveri ovoj kompaniji, inače vlasniku preduzeća Apex Solution Technology, koji je i do sada upravljao sistemom BusPlus, piše eKapija. Ugovor je vredan 10,56 miliona dinara sa PDV-om.

Grupu ponuđača koja je izabrana na tenderu čine kompanije Kentkart Southeast Europe Beograd, Kentkart Ege Elektronik Sanayi Ve Ticaret Anonim Sirketi i Kent Kart Anadolu Elektronik Sanayi Ve Ticaret Anonim Sirketi iz Istanbula u Tursko.

Ugovor se, kako je ranije navedeno zaključuje na 13 godina, a dejstvo ugovora počinje 45. dana od dana zaključenja.

Novom partneru biće poverena eksploatacija i održavanje sistema za naplatu karata i upravljanje vozilima u javnom linijskom prevozu putnika u Beogradu.

Predmet ugovora će obuhvatiti i održavanje hardvera (opreme) i softvera, kao i usluge vezane za funkcionisanje sistema – kontrola putnika, organizovanje prodajne mreže: prodaje karata i dopuna, izdavanje kartica i prateće usluge, kao i unapređenje postojećeg sistema, odnosno implementacija i unapređenje novog sistema.

Ponudu na gradskom tenderu dostavio je i konzorcijum kompanija Bus Logic Požarevac i Penta iz Pule u Hrvatskoj, a ona je bila vredna 10,68 miliona, ali je onda odbijena, jer, kako se navodi “ponuđač nije u skladu sa zahtevima iz konkursne dokumentacije u ponudi dostavio sredstvo obezbeđenja za ozbiljnost ponude – bankarsku garanciju – original”.

U odluci o dodeli ugovora navodi se da ovaj ponuđač ne ispunjava finansijski i ekonomski kapacitet – ponuđač nije u poslednje dve finansijske godine (2018. i 2019) ostvario ukupni prihod u zbirnom iznosu od najmanje 1.000.000.000 dinara.

Zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić ranije je najavio i da je novim ugovorom, u odnosu na prethodni, predviđen manji procenat naknade za privatnog operatora od maksimalnih 7,92 odsto umesto 8,53 odsto.

Naveo je da je, osim manje provizije, predviđen i limit na zaradu privatnog partnera i dodao da, ukoliko prihodi od prodaje karata pređu 900 miliona dinara mesečno, privatni partner neće moći da dobije više od tri odsto provizije.

Kakve izmene nas čekaju?

Od novog-starog partnera, očekuje se i veći obim usluge – veći broj vozila (2.151 u odnosu na 1.853), veći broj kontrolora (300 kontrolora u odnosu na 200), veći broj prodajnih mesta za dopunu karata (minimum 1.500 u odnosu na 800), kao i duže radno vreme mesta za izdavanje personalizovanih kartica.

Podsetimo, iako je ugovor sa kompanijom Apex Solution Technology za sistem BusPlus istekao 20. septembra, sekretarijat za javni prevoz odlučio je da ga produži do 31. decembra 2020. godine, odnosno do završetka procesa izbora novog partnera u skladu sa zakonom.