Biti premalo nametljiv ili previše entuzijastičan može da dovede do toga da vas kolege posmatraju kao nepouzdane ili neprofesionalne. Kada prestanete da praktikujete ove tri male navike, krenućete putem dugoročnog uspeha.

Nemojte govoriti uplašenim i nesigurnim tonom

Ako imate pitanje za šefa, samo jasno iznesite šta vam treba. Dr Pegi Klaus navodi da ako niste dovoljno direktni, verovatno nećete dobiti šta želite. Izbegavajte rečenice poput:

“Znam da ste zauzeti, ali ako vam ne oduzima previše vremena, možda bismo mogli da se sastanemo?”

Žene ponekad skrivaju interesovanja zato što su naviknute da se prilagođavaju drugima. Klaus navodi:

“Žene se često ponašaju na određeni način zato što ne žele da drugi ljudi pomisle da su agresivne.”

Biti previše uslužan može da deluje pokorno ili kao da se uvlačite šefu, čime ćete izazvati sumnju kolega u vaše samopouzdanje i kvalifikacije. Zapitaće se da li verujete u sebe i da li treba da vam ukažu poverenje kada je reč o velikim projektima.

Pitanja treba da budu jednostavna i iskrena:

“Da li možemo da se nađemo danas? Treba da pričamo o toj i toj temi”.

Savet je i da izbegavate nepotrebno izvinjavanje, osim u slučaju da je stvarno potrebno.

Nemojte da zvučite previše entuzijastično kada šaljete mejl

Tokom slanja poslovnih mejlova, ne smete da koristite istu dozu entuzijazma kao kada se dopisujete sa prijateljima. Nemojte koristi velika slova i znakove uzvika.

Ekspert za poslovni bonton Džeklin Vitmor navodi:

“Previše ljudi tretira imejl kao obično dopisivanje. Treba da ih pišete imajući u vidu da vaši šefovi čitaju ton poruke.”

Ako stavljate znakove uzvika ili smajlije, pomisliće da ste previše nezreli i to može da vas spreči u tome da vas neko ozbiljno shvati. Kako biste delovali profesionalno, držite se tački na kraju rečenica. Izuzetak je kada zapravo stvarno čestitate nekome, tada je jedan znak uzvika dovoljan.

Nemojte prihvatati sve što vam se ponudi

Nemojte stalno sebe da postavljate u poziciju čistačice kancelarije i planera za rođendanske proslave. Žene često volontiraju za ovu vrstu poslova kako bi pomogle drugima, ali zbog prevelikog žrtvovanja ljudi mogu da pomisle da mogu da vas iskorišćavaju, dok vas u isto vreme ta vrsta aktivnosti odvraća od poslovnih obaveza.

Sledeći put kada vas neko tera da obavljate domaćinske poslove po kancelariji probajte da kažete:

“Nažalost, ne mogu trenutno time da se bavim. Moram da završim poslovni zadatak”.