Velika većina trolejbusa u Beogradu, iako učestvuje u saobraćaju, nije registrovana, što važećim zakonom nikako ne bi smelo da bude dozvoljeno.

 

Od 119 trolejbusa GSP “Beograd”, njih čak 83 nisu registrovana, a kao razlog iz tog preduzeća navode nepostojanje “čvrstih dokaza da su oni vlasnici vozila”!

 
Postoji problem u samom izdavanju registarskih tablica u MUP-u. Kada su nabavljani 2010. i 2011. to je išlo preko grada Beograda, kao i celokupni računi i papirologija. Mi imamo taj ugovor sa osnivačem, sa Gradskom upravom, da su nama trolejbusi dati na korišćenje, ali nemamo čvrst dokaz da smo mi njihovi vlasnici – rekao je izvršni direktor za saobraćaj GSP-a Radiša Momčilović za RTS.

On ističe da istu proceduru kontrole sprovode i prema registrovanim i prema neregistrovanim trolejbusima, odnosno da ih preduzeće pregleda svakog dana, a MUP na šest meseci.

Međutim, pitanje je kako su ova vozila uopšte u saobraćaju, odnosno kako je moguće da su osigurana a nisu registrovana.

Prvo se radi tehnički pregled, zatim osiguranje, pa se izdaje polisa i registruje vozilo. Vi možete da sklopite posebnu polisu osiguranja bez registracije, kao na primer za vozilo koje će samo da vam stoji na parkingu, ali onda ona nije evidentirana u MUP-u – objašnjavaju iz jedne beogradske agencije koja u višegodišnjem iskustvu ne pamti slične zahteve.

Do 2010. zakon koji je bio na snazi nije predviđao obavezu osiguranja trolejbusa. Negde u vreme promene zakona su ova vozila i nabavljana, ali problem je nerešen i sedam godina kasnije.

Stručne službe rade na kompletiranju dokumentacije na kojoj insistira MUP i očekujem da će to biti rešeno – dodao je Momčilović.

OKANOVIĆ: REGISTRACIJA ILI DRUGA PRAVILA

Nije dobro da jedno javno preduzeće krši propise, dok se drugima pišu prijave ako vozilo nije registrovano. Trolejbuse ili treba registrovati ili vratiti stara pravila po kojima oni ne moraju da se registruju – smatra direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović.

KAZNE OD 100.000 DO 800.000 DINARA

Za neregistrovana vozila propisane i kazne za vozače su od 15.000 do 30.000 dinara, a pravna lica 100.000 do 800.000 po vozilu.