IZGRADNJA TAPKA U MESTU: Evo kada će Beograđani konačno da se voze GONDOLOM

Vreme
Dnevno.rs

Najavljivana izgradnja "vazdušnih tramvaja" koji bi spojili obale Save i Dunava tapka u mestu.

 

Ideja da se gondolom spoje Novi Beograd i Košutnjak, odnosno Ušće i Kalemegdan, godinama je bila namera nekoliko garnitura gradske vlasti. Osim bombastičnih najava, konkretna realizacija je izostala, pišu Večernje novosti.

I ova gradska vlast u nekoliko navrata najvljivala je da će se Beograđani voziti u “vazduhu”. Poslednji put o žičari se pričalo u aprilu, pred izbore. Od tada kapsulu za prevoz putnika niko više ne spominje.

“Novosti” su u četvrtak podsetile gradonačelnika Beograda na najavljene projekte. Siniša Mali kaže da oni nisu pali u zaborav.

“Intenzivno radimo sa JP “Skijališta Srbije” na detaljima izgradnje dve gondole koje će povezivati Novi Beograd i Košutnjak i Ušće i Kalemegdan”, priča Siniša Mali.

– Što se tiče prve, usvojili smo Plan detaljne regulacije Ade Ciganlije kojim je planiran upravo deo trase kabinske žičare koja će saobraćati preko Ade Ciganlije. Urađena je i prethodna studija opravdanosti sa idejnim projektom, nakon čega sledi izrada tehničke dokumentacije i izvođenje radova.

Prema rečima gradonačelnika, trenutno je prioritet gondola koja će povezivati Ušće i Kalemegdan, a ukoliko sve bude po planu, do kraja sledeće godine ćemo moći da počnemo da je gradimo.

“Ta gondola će biti sredstvo javnog prevoza, a sigurno će postati i turistička atrakcija. S obzirom na to da trenutno radimo projekat za uređenje parka Ušće, a po uzoru na parkove Gorki u Moskvi i Tivoli u Kopenhagenu”, kaže Mali, objašnjavajući kako će pešaci moći da sa Kalemegdana gondolom dođu do parka Ušće, a potom preko Savskog mosta na Savsku promenadu.

Podsećamo, gradski čelnici novembra prošle godine najavili su da će izgradnja prvih stubova žičare od Novog Beograda do Košutnjaka početi krajem 2016. godine.

Priča o takozvanom vazdušnom tramvaju kroz medije provlači se još od 1922. godine. U Arhivu je sačuvan nacrt “Građevinsko-tehničkog preduzeća Šumadija” koje je osmislilo povezivanje Beograda i Zemuna žičarom. Interesantno, istovremeno je ponuđen još jedan projekat, koji je predložila zagrebačka firma “Čavlina i Sladoljev”, a njegova trasa bila je zemišljena od Kalemegdana, preko Velikog ratnog ostrva do Zemuna.