KONAČNO PROBIJENA STRAŽEVICA! Gradi se još od 1992. sada se nadzire kraj (FOTO)

Gradonačelnik Beograda prof. dr Zoran Radojičić i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture u Vladi Republike Srbije Zorana Mihajlović prisustvovali su juče probijanju tunela Straževica na obilaznici oko Beograda, na deonici od Mosta preko Save kod Ostružnice do Bubanj potoka. Dužina tunela je 733 metra, a ukupna vrednost radova iznosi 207 miliona evra.

Beoinfo

Radojičić je ocenio da su Srbija i Beograd u „velikom talasu” izgradnje važnih infrastrukturnih projekata.

– Obilaznica oko Beograda sigurno predstavlja jedan od najznačajnijih infrastrukturnih projekata iz više razloga. Pre svega, izmeštanje tranzitnog saobraćaja iz gradskog jezgra na periferiju obezbediće mnogo bolje funkcionisanje saobraćaja u gradu i građani će mnogo lakše i brže stizati do željenih destinacija. Osim toga, u centralnim delovima grada nesumnjivo će doći do smanjenja zagađenosti vazduha usled smanjenja emisije štetnih gasova – rekao je Radojičić, istakavši i ekonomski značaj ovog projekta.

Beoinfo

On je podsetio da se mnogo infrastrukturnih projekata u Beogradu radi sa kineskim partnerima.

– Važno je naglasiti koliko nam je značajno da u ovom trenutku kada se praktično čitav svet nalazi u određenim problemima i orijentisan je na rešavanje sopstvenih pitanja, imamo NR Kinu kao velikog prijatelja na svojoj strani. Verujem da ćemo nastaviti da sarađujemo sa kineskim prijateljima i da ćemo i dalje postizati odlične rezultate. Kada je samo probijanje tunela u pitanju, moram da kažem da sam bio zaista fasciniran jer nisam prisustvovao ničemu sličnom. Nalazimo se otprilike na sredini tunela i zaista je bilo sjajno prisustvovati trenutku kada smo ugledali radnike sa druge strane koji su probili ovu poslednju barijeru. Zahvaljujem svim stručnjacima i radnicima koji odgovorno i na pravi način rade na ovom projektu. Veoma me raduje činjenica da posao napreduje bolje od zacrtanih rokova i nadam se da ćemo  uspeti da završimo sve planirano na vreme ili čak pre roka. Sve ovo ne bismo mogli da uradimo da nema vizije predsednika Vučića, posvećenosti Vlade Republike Srbije, kao i resorne ministarke koja vredno i odgovorno radi svoj posao – zaključio je Radojičić.

Beoinfo

Ministarka Zorana Mihajlović zahvalila je gradonačelniku, kompaniji „Power Shina”, predstavnicima kineske i Vlade Azerbejdžana, izvođačima i podizvođačima radova na ovom, kako je rekla, izuzetno važnom projektu za Beograd i Srbiju.

– Poznato je da je „desna cev” tunela rađena od 1992. do 2012. godine, ali danas obećavam da rad na „levoj cevi” neće trajati ni približno toliko. Već sledeće godine ovaj tunel će praktično biti završen. Beograd je možda i jedini glavni grad u Evropi koji nema završenu obilaznicu i zbog toga nastojimo da radovi budu završeni što pre, ali i insistiramo na kvalitetu. Svakodnevno na ulicama Beograda možemo da vidimo velike saobraćajne gužve i jasno je da će izgradnja obilaznice podići kvalitet života svih građana srpske prestonice. Hiljade teretnih i putničkih vozila svakog dana tranzitno prođe kroz Beograd i nema sumnje da će rasterećenje saobraćaja u centru doprineti opštem boljitku – rekla je Zorana Mihajlović.

Vršilac dužnosti direktora JP „Putevi Srbije” Zoran Drobnjak je precizirao da se obilaznica oko Beograda, dužine 47 kilometara, trenutno radi na deonici od Ostružnice do Bubanj potoka.

– Dužina ove deonice iznosi 20,4 kilometra, a sastoji se iz tri sektora. Prvi sektor je od Ostružnice do Orlovače, drugi od Orlovače do tunela Straževica i treći od tunela do Bubanj potoka – rekao je Drobnjak.

Direktor kompanije „Power China” Jang Bo izrazio je veliko zadovoljstvo činjenicom da je prisustvovao činu probijanja tunela i podsetio da je izgradnja ovog dela obilaznice rezultat odlične saradnje Vlade Srbije i Vlade Kine.

– Ovo je projekat koji potvrđuje čelično kinesko-srpsko prijateljstvo. Finalizacija ovog projekta je od velikog značaja za građane Beograda, ali i za srpski narod u celini – rekao je Jang Bo.