Kreativnost u oglašavanju: Zašto je važno biti DRUGAČIJI u marketinškim kampanjama?

Da li ste se ikada zapitali šta čini dobar oglas ili reklamu? Kvalitetan sadržaj, dobar snimak, angažovanje poznatih lica u kampanji ili nešto četvrto? Sve ovo je važno, međutim kreativnost je verovatno najbitniji segment u marketingu.

Posao Olovka
Pixabay.com

Značaj kreativnosti kada je u pitanju oglašavanje je očigledna, jer konkurencija između firmi i brendova neprestano raste. Ljudi često misle da je za uspešnu promociju proizvoda ili usluge tehnologija sasvim dovoljna u današnjem digitalnom svetu. Ipak, to nije sasvim tačno, jer bez kreativnosti teško da će iko uspeti da napravi smislenu vezu sa klijentima odnosno kupcima.

Isto tako, važno je ko vam vodi kampanju. Ukoliko nemate iskustva u promocijama, a nemate ni dovoljno vremena da učite i otkrivate tajne marketinga, biće vam bolje da angažujete ljude ili timove koji se na profesionalan i kreativan način bave oglašavanjem i reklamiranjem.

U svakom slučaju, bilo da angažujete marketare ili želite da sami promovišete svoje poslovanje, dajemo vam nekoliko razloga zašto je važno da vaša reklamna kampanja, odnosno da vaš oglas bude kreativan.

Kreativnost i originalnost idu ruku pod ruku

Prvi razlog zašto je kreativnost važna u marketingu je taj što bez nje nema ni originalnog oglasa. Ova veza između kreativnosti i originalnosti vam pomaže da iznova dolazite do novih ideja.

Originalnost je ključna kako bi se vaša firma izdvojila od konkurencije. Raditi nešto što je jedinstveno i drugačije od drugih je jedan od najboljih načina da privučete pažnju potencijalnih klijenata ili kupaca.Originalne ideje su mnogo zabavnije i nezaboravnije – ne samo da će potrošači posvetiti više vremena vašoj unikatnoj reklami, već će i dobro upamtiti vaš brend i vaše proizvode.

Kreativnost vam omogućava da pokrenete emocije kod potencijalnih potrošača

Emocije su veoma moćan alata u marketingu i ako njima upravljate na pravi način, mogu biti presudan faktor da potrošač donese odluku o kupovini. Ljudi su često vođeni svojim emocijama. Ovo je nepobitna činjenica. Zapravo, skoro svaka odluka, uključujući i to da li ćete kupiti određeni proizvod ili uslugu, izazvana je emocijama kao što su radost, žudnja, bes ili strah.

Marketinški stručnjaci odavno znaju da je uključivanje emocija u kampanju usko povezano sa podsticanjem interesovanja kod potrošača. Tradicionalne marketinške strategije i reklamne kampanje možda neće izavati željene emocije kod potrošača iz vaše ciljne grupe ako ih radite po šablonu. Kada kupac vidi vašu reklamu koja je slična kao i stotine drugih iz iste branše, neće imati nikakvu emocionalnu reakciju na nju.

Tu na scenu stupa kreativnost – ona vam omogućava da kreirate nove i zanimljive marketinške kampanje koje mogu izazvati iskrene emocije i reakcije kod kupaca.

Kreativnost vam pomaže da se izdvojite od konkurencije

Savremeni marketing je napadan: od bilborda i televizijskih oglasa do iskačućih reklamnih poruka i sponzorisanog sadržaja na internetu. Ovakve reklame su svuda oko nas. Stoga, ako želite da vaša firma bude uspešna u svojoj reklamnoj kampanji, potrebno je da kreirate oglase koji će je izdvojiti iz konkurencije. Kreativna marketinška strategija će vam pomoći da privučete pažnju ciljane publike.

Originalne i kreativne reklame lakše će ući u podsvest potencijalnih potrošača. Istraživanja su pokazala da od svih reklama kojima su izloženi, potrošači pamte samo neke segmente pojedinih oglasa, i to u podsvesti obavezno spajaju sa brendom koji se reklamira. Na kraju krajeva, privlačenje pažnje publike nema nikakvog smisla ako se oni sećaju sadržaja oglasa, ali ga ne povezuju sa brendom koji se promoviše. Zbog toga vam je potrebna kreativna strategija, ne samo da biste privukli pažnju potencijalnih kupaca, već i da se uverite da će oni upamtiti vaš brend.

Kreativni oglasi grade prepoznatljiv brend

Kreativne i inovativne marketinške strategije su efikasnije kada je u pitanju izgradnja i prepoznatljivost brenda na tržištu. Uspešne kompanije znaju da je upravo prepoznatljivost brenda apsolutno neophodna kada je u pitanju povećanje prodaje. Kreativnost u marketingu vam pomaže da steknete posvećene pratioce, jaku lojalnu bazu klijenata koji će biti uz vas i kada su u pitanju budući pozivi na akciju.

Kvalitetan oglas šalje jasnu poruku kupcima o prisutnosti vašeg brenda na tržištu. Dobro osmišljena reklamna poruka podiže vrednost vašeg brenda, prenosi ono za šta se zalažete i na kraju podstiče potrošače da se pronađu u vašoj reklami, da se osete vrednim, ali i da vam pruže podršku i da pokažu da ste vi vredni njihove pažnje.

Kreativne strategije su isplativije

Uz sve ostale prednosti koje su napred navedene, kreativne marketinške strategije su i isplativije. Dokazano je da one daju veći i brži povraćaj uloženih sredstava u poređenju sa drugim vrstama marketinga.

To je zato što kreativnost i inovacije u oglašavanju govore same za sebe. Nećete morati puno da ulažete u druge vrste oglašavanja, partnerstva i sl. Vaš originalni sadržaj i kreativan reklamni materijal će govoriti sam za sebe. Zanimljiv, duhovit i unikatan oglas koji podstiče emocije može postati viralan dok lupite dlanom o dlan, i uz veoma male troškove promovisati vaše poslovanje na najbolji mogući način.

Kreativnost u marketingu pokreće više inovacija

Jedna od najboljih stvari u vezi sa kreativnošću je da se hrani sama sobom. Drugim rečima, ona podstiče više inovacija, i to ne samo u vezi sa marketingom, već i sa ostalim aspektima vašeg poslovanja. Kreativan pristup problemu gradi dobru atmosferu iz koje proističu nove ideje i inovacije. Kreativnost takođe podstiče razgovor i omogućava da vaš marketinški tim razvija novu viziju ili nov pravac u oglašavanju vašeg biznisa. Krajnji rezultat je nov i za publiku zanimljiv sadržaj.

Sa druge strane, članovi vašeg tima će imati više inspiracije i slobodnije će se izražavati, ali i biti zadovoljniji poslom kojim se bave. Takođe, s obzirom da ćete biti prepoznati na tržištu kao inovator u marketinškoj niši, verovatno ćete privlačiti nove ljude koji su kreativni na svojim poslovima.

Sve ovo, kao što smo već rekli, ne mora biti vezano isključivo za marketing, već i za druge poslovne aspekte. Kreativnost i inovacije mogu pokrenuti pozitivne promene kada je u pitanju strateško planiranje, upravljanje osobljem i zapošljavanje, razvoj proizvoda, ali i poboljašanje usluga koje pružate korisnicima.