Andrić je predstavio Fondaciju Marko Glušac koja dodeljuje nagradu za životno delo mladom montažeru. Dobitnik ovogodišnje nagrade je Davor Bosankić, montažer filmova: ,,Otvorena”, ,,Poslednja avantura Kaktus Bate” i ,,Taksi bluz”. On takođe ističe da je osnovna ideja ove fondacije da pokaže koliko je montaža zapravo bitna u procesu stvaranja filma. Montažeri su, kako Andrić govori, dramaturzi sa slikama, ne sa rečima. Dodela nagrade biće večeras pre projekcije filma ,,Suton” u 20h, u Kombank dvorani.

Nakon predsednika „Fondacije Marko Glušac“, medijima se obratio i Kristi Puju, reditelj koji je u okviru programa „First Films First“ imao prilike da gostuje i kao tutor, a održao je i master klas u utorak 27. novembra u Jugoslovenskoj kinoteci. Puju ističe da su razvoj i realizacija filma teški sami po sebi i da je u tom smislu svakako smisleno otvoriti vrata mladim rediteljima kako bi svako dobio svoju priliku. Iz pozicije tutora, govorio je o potencijalnoj opasnosti da znatno utiče na mladog reditelja. Ipak, on ističe da opasnost od prenošenja ideologije postoji i neki u toku „testa“ zaista podbace, ali da su takvoj vrsti pritiska podložni svi. Ipak, kako on kaže, reditelj je već u neku ruku oblikovan i nečemu naklonjen u trenutku kad kreće da stvara.
On takođe ističe da je za reditelja jako važno da pobedi svoje sanjarenje o festivalima, jer kada dođe do pravljenja filmova, za to nema puno mesta. Takođe, iskoristio je priliku da govori i o svom novom filmskom poduhvatu koji je baziran na ,,Tri razgovora“ Solovjeva. Posebno zadovoljstvo izrazio je prema prilici da u okviru srpske produkcije sarađuje sa koproducentom Milanom Stojanovićem.

Za kraj konferencije govorio je i Klod Šmit, reditelj filma ,,Opljačkati Poitje.“ Ono što je interesantno, kako sam autor filma ističe jeste činjenica da je ovaj film nastao u potpunosti spontano, bez ikakvog plana ili čak scenarija. Lik koji ga je inspirisao na stvaranje ovog filma jeste dotični Vilfred, vlasnik perionice kola. Inicijalna ideja ovog filma bila je spojiti realan život sa fikcijom, koji se u našem svakodnevnom životu konstantno preprliću. Iz tog razloga, u ovom filmu, kako on kaže, nema likova samo ljudi.