Scenaristkinja filma ‘Doba Dunđerskih’: Publika se nikad neće zasititi priča o tragičnoj ljubavi

Dokumentarno-igrani film 'Doba Dunđerskih' produkcije 'Košutnjak film' premijerno je prikazan u petak uveče u Novom Sadu, u bioskopu 'Arena Sinepleks'. Glavne uloge u filmu tumače Anđelija Jovanović i Igor Pervić.

Mladoj scenaristkinji Katarini Janković, „Doba Dunđerskih” je prvi značajan projekat posle završene škole. Zajedno sa pesnikom Perom Zubcem koji se dugo bavi životom i delom Laze Kostića osmislila je dokumentarno igranu filmsku priču.
– Pero Zubac je posvetio godine i godine istraživanju ove teme, tako da sam se ja suštinski samo nadovezala na njegovu ideju, a ta ideja insistira na bar delimičnom otkrivanju misterije koja obavija vezu Laze Kostića i njegove muze Lenke Dunđerski. Ako pitate Peru Zubca on je ovaj projekat spremao pola svog života baveći se biografijama Lenke i Lazara, a s obzirom da smo projekat radili iz njegove vizure ove priče moglo bi se reći da smo samo skrojili njegov temeljni rad u jedan filmski projekat. Reditelj Marko Marinković se temeljno bavio idejom par meseci pre njego što sam se ja priključila projektu, tako da mi je Marko gotovo sve izdefinisao i dao čvrste smernice za moj pisanje, što mi je beskrajno olakšalo posao kao mladom dramaturgu. Mislim da je igrano dokumentarna forma našeg filma ipak način da gledalac bolje uvidi i spozna sve aspekte priče i radnje oslanjajući se na istorijske podatke, dok za potrebe filma i serije istinita priča mora biti promenjena u odredjenoj meri, zbog dramaturške strukture. Naravno, ne bi bilo na odmet ni da se i film ili serija realizuju ukoliko za to bude bilo mogućnosti – priča Katarina.

Katarina na početku pisanja nije znala da će glavne uloge u filmu „Doba Dunđeskih” tumačiti Anđelija Jovanović i Igor Pervić.

– Negde na pola mog rada na scenariju sam saznala koji je izbor glumaca reditelj napravio, ali generalno kada pišem ne razmišljam o glumcima koji bi tumačili likove već o verodostojnosti tih likova isključivo – objašnjava ova talentovana devojka.

Osvrnula se i na činjenicu zašto domaća publika toliko voli ljubavne priče:
– Mislim da će ljubavna priča biti zanimljiva publici. Ono što modernu publiku može približiti ovoj priči jeste taj odnos umetnika i njegove muze, koji postoji otkad i sama umetnost i uvek je intrigantan. A i sama tema tragične ljubavi je nešto čega se publika izgleda nikad neće zasititi, ne bitno o kojoj se epohi radi – zaključuje Katarina Janković, koja trenutno priprema monodramu o životu pesnikinje Silvije Plat.