MALO KOJE ZNAČI PUNO: Promocija sopstvenog biznisa kao preduslov velikih uspeha

Velike i uspešne kompanije pronalaze različite načine da osvajaju tržišta i šire svoje kapacitete. Od nekadašnjeg uticaja na segmente samo cenom, danas su se iskristalisale mnogobrojne ideje za povećanje poslovnog uspeha.

Posao
Pixabay.com

Reklamni materijal, organizacija događaja radi obeležavanja važnih datuma, reklamiranje u različitim medijima, samo su neki od načina na koje kompanije uspešno promovišu svoj biznis, ostvarene ciljeve i rezultate.

Svaki od navedenih načina predstavlja vid promocije biznisa koji donosi dodatni uspeh preduzećima. Samo pominjanje imena firme, brendiranje i poklanjanje pažnje donosi dodatnu poznatost kod kupaca, a onda i rast prihoda i profita. Kada je reč o poklanjanju u cilju promocije, poslovni pokloni za muškarce su podjednako bitni kao i poslovni pokloni za žene, samo je bitno da se odabere pravi poklon.

Kako reklamni materijali za firme utiču na rast uspeha poslovanja, ali i reklamiranje i organizacija događaja od značaja za preduzeća?  

Promo materijali – malo koje znači puno

Svaki pojedinac voli da dobije neki poklon. I u poslovnom svetu, sitnice koje se poklanjaju kupcima, dobavljačima i svim drugim poslovnim saradnicima mogu imati uticaja na ostvarivanje većih poslovnih rezultata. Na taj način se poklanja pažnja, pospešuje komunikacija između poslovnih partnera i daruju sitnice koje imaju funkcionalna svojstva za korisnika.

Promo materijal za firme može biti koristan kod kuće, u kancelarijama, automobilima i vrlo su vidljivi drugim ljudima, na osnovu čega se širi svest o postojanju kompanije koja daruje saradnike. Vizuelno privlače pažnju, pa su nazivi i logotipi obično uočljivi, neobično i moderno štampani. Prema nekim grupama, mogu se svrstati u: kancelarijski materijal, tekstil, alate, kuhinjske sitnice, kao i sitnice za ulepšavanje.

U reklamni materijal najčešće spadaju standardni poklončići: kačketi, majice, olovke, notesi i sveske, USB memorije, privesci, šolje, kalendari, kišobrani, ali i kombinacija nekih od navedenih rešenja, kao veći korporativni paketi i pokloni.

Danas su ideje toliko razvijene, da reklamni materijali firme za firme mogu biti na primer: držač ili futrolu za mobilni telefon, ogledala, satove, držače za tašne i mnogo toga drugog. Oni imaju funkcionalna svojstva za korisnike, uočljivi su na svakom mestu i imaju veću vrednost u očima korisnika baš zbog toga što se dele „gratis“, odnosno predstavljaju poklon pažnje, poverenja i značaja dobre saradnje.

Svakome koristi USB memorija, kako poslovno tako i privatno. Takođe, notesi i sveske pružaju mogućnost za ažurne evidencije, a da se uvek nalaze na stolovima ili nose sa sobom, pa su i uočljive. Šolje i sitnice za stolove vide se kako u kancelarijama, tako i kod kuće. Na taj način se širi broj ljudi koji uviđaju brendirane reklamne materijale.

Zašto se uopšte pripremaju i poklanjaju reklamni materijali? Odgovor leži u činjenici da su oni najčešće brendirani – tačnije, na svakom primerku obično se nalazi naziv kompanije, njen logotip ili znak, kao i poznata poruka iz reklame. Na taj način se povećava vidljivost kompanija i širi moguće tržište. Potrošači vole kad im se poklanja pažnja, još kada je to u vidu sitnice koja daje određenu korisnost.

Usmenom propagandom, odnosno pominjanjem samih firmi, omogućava se njena veća prepoznatljivost, dalje preferiranost od strane kupaca i posledično i veći profit. Uz rast profita, omogućava se proširivanje biznisa, stvaranje poznatih brendova i samo uvećanje vrednosti savremenih kompanija, kojima konkurencija ne može ugroziti poslovanje.

Reklamiranje u medijima – veliki odjek i odziv

Pored toga što reklamni materijali za firme pružaju razvoj svesti o postojanju kompanije kod potrošača i podsticanja na saradnju i kupovinu, snimanje različitih reklama daju visok stepen prepoznatljivosti u javnosti. Reklamiranje na televiziji daje i vizuleni utisak, tako da mnogi zapamte slogan firme, autentičan logotip ili samu reklamu.

Pominjanje firme u štampanim medijima – oglašavanje u dnevnoj štampi, stručnim i specijalizovanim časopisima daje takođe utisak o preduzeću kao poznatom i prestižnom. Sve navedeno utiče na činjenicu da sa rastom svesti o postojanju firmi, raste i zainteresovanost javnosti, javljaju se potencijalni i stvarni potrošači, a na osnovu svega navedenog povećava se obim prodaje, prihoda i profita. Na taj način se ostvaruje krajnji cilj svakog preduzeća: rast biznisa uz lojalne poslovne partnere i kupce.

Često se reklamni materijali kombinuju sa oglašavanjem u medijima, pa se napominje dobijanje poklon uz kupovinu, ili gratis pakovanja, i mnogo toga drugog. Takođe, mnoga preduzeća koriste i dalje radio stanice kao medij koji je veoma slušan od strane svih populacija, posebno vozača i ljudi koji generalno provode dosta vremena u automobilu. Može se ispratiti propagandna poruka, promovisati novi proizvod, događaj, specijalna akcija ili neka druga aktivnost kompanije.

Organizacija događaja – izgradnja korporativnog ugleda

Korporativni događaji su vrlo omiljeni u poslovnom svetu. Prilika su da se poslovni partneri upoznaju, uspostave nove kontakte i bližu saradnju. Takođe, još veća prilika su da se firma promoviše, podeli sve potrebne informacije i kreira nove poslovne poduhvate i ostvari uspehe. Obično se događaji organizuju za odabrane zvanice – kupce, dobavljače, neke zaposlene, predstavnike banaka i drugih institucija i značajnih organizacija.

Daju mogućnost da se podele određeni reklamni materijali, uživa u često luksuznoj hrani, piću i kvalitetnoj muzici. Povod može biti proslava godišnjice rada firme, lansiranje novog projekta, predstavljanje izveštaja ili jednostavno obeležavanje uspešne poslovne godine ili određenog perioda.

Organizacija događaja može da se realizuje i bez konkretnog povoda, što je uvek pozitivno rešenje, jer privlači zvanice i daje mogućnost da se firme pominju i ojača svest o značaju njihovog poslovanja za lokalnu sredinu i javnost generalno. Prednost događaja ogleda se u činjenici da je sama firma u centru pažnje zvanica i javnosti, njeni rezultati i aktivnosti. U medijima to nije slučaj, već se jedna kompanija pominje u moru drugih.

Događaji zbližavaju ljude, opuštaju, tako da se spaja lepo i korisno. Kompanije mogu organizovati i prisustvo medija, pa se uvećava vidljivost i pojavljivanje u javnosti. Svi preferiraju stabilne i uspešne poslovne kompanije – i potencijalni zaposleni, kupci, dobavljači, ali i značajni investitori i drugi partneri. Na događajima je moguće prezentovati uspešne rezultate, ciljeve i njihova ostvarenja. Na taj način se ti rezultati mogu samo uvećavati, pa se uz promociju povećava i uspeh biznisa.

Mnogo je načina na koji kompanije mogu uz promociju povećati uspeh svog poslovanja. Reklamni materijali za firme, oglašavanje u medijima, organizacija događaja i mnogo toga drugog na raspolaganju je današnjim preduzećima. Potrebno je samo pronaći način i razlikovati se od mnogobrojne konkurencije, a pomenuti načini su realan i važan put ka uspehu svake firme kojoj je stalo do gradnje dugotrajnog poslovanja, zasnovanog na lojalnim i kvalitetnim saradnicima i kontinuiranim visokim profitima.