Reklamni materijal, organizacija događaja radi obeležavanja važnih datuma, reklamiranje u različitim medijima, samo su neki od načina na koje kompanije uspešno promovišu svoj biznis, ostvarene ciljeve i rezultate.

Svaki od navedenih načina predstavlja vid promocije biznisa koji donosi dodatni uspeh preduzećima. Samo pominjanje imena firme, brendiranje i poklanjanje pažnje donosi dodatnu poznatost kod kupaca, a onda i rast prihoda i profita. Kada je reč o poklanjanju u cilju promocije, poslovni pokloni za muškarce su podjednako bitni kao i poslovni pokloni za žene, samo je bitno da se odabere pravi poklon.

Kako reklamni materijali za firme utiču na rast uspeha poslovanja, ali i reklamiranje i organizacija događaja od značaja za preduzeća?  

Promo materijali – malo koje znači puno

Svaki pojedinac voli da dobije neki poklon. I u poslovnom svetu, sitnice koje se poklanjaju kupcima, dobavljačima i svim drugim poslovnim saradnicima mogu imati uticaja na ostvarivanje većih poslovnih rezultata. Na taj način se poklanja pažnja, pospešuje komunikacija između poslovnih partnera i daruju sitnice koje imaju funkcionalna svojstva za korisnika.

Promo materijal za firme može biti koristan kod kuće, u kancelarijama, automobilima i vrlo su vidljivi drugim ljudima, na osnovu čega se širi svest o postojanju kompanije koja daruje saradnike. Vizuelno privlače pažnju, pa su nazivi i logotipi obično uočljivi, neobično i moderno štampani. Prema nekim grupama, mogu se svrstati u: kancelarijski materijal, tekstil, alate, kuhinjske sitnice, kao i sitnice za ulepšavanje.

U reklamni materijal najčešće spadaju standardni poklončići: kačketi, majice, olovke, notesi i sveske, USB memorije, privesci, šolje, kalendari, kišobrani, ali i kombinacija nekih od navedenih rešenja, kao veći korporativni paketi i pokloni.

Danas su ideje toliko razvijene, da reklamni materijali firme za firme mogu biti na primer: držač ili futrolu za mobilni telefon, ogledala, satove, držače za tašne i mnogo toga drugog. Oni imaju funkcionalna svojstva za korisnike, uočljivi su na svakom mestu i imaju veću vrednost u očima korisnika baš zbog toga što se dele „gratis“, odnosno predstavljaju poklon pažnje, poverenja i značaja dobre saradnje.

Svakome koristi USB memorija, kako poslovno tako i privatno. Takođe, notesi i sveske pružaju mogućnost za ažurne evidencije, a da se uvek nalaze na stolovima ili nose sa sobom, pa su i uočljive. Šolje i sitnice za stolove vide se kako u kancelarijama, tako i kod kuće. Na taj način se širi broj ljudi koji uviđaju brendirane reklamne materijale.

Zašto se uopšte pripremaju i poklanjaju reklamni materijali? Odgovor leži u činjenici da su oni najčešće brendirani – tačnije, na svakom primerku obično se nalazi naziv kompanije, njen logotip ili znak, kao i poznata poruka iz reklame. Na taj način se povećava vidljivost kompanija i širi moguće tržište. Potrošači vole kad im se poklanja pažnja, još kada je to u vidu sitnice koja daje određenu korisnost.

Usmenom propagandom, odnosno pominjanjem samih firmi, omogućava se njena veća prepoznatljivost, dalje preferiranost od strane kupaca i posledično i veći profit. Uz rast profita, omogućava se proširivanje biznisa, stvaranje poznatih brendova i samo uvećanje vrednosti savremenih kompanija, kojima konkurencija ne može ugroziti poslovanje.

Reklamiranje u medijima – veliki odjek i odziv

Pored toga što reklamni materijali za firme pružaju razvoj svesti o postojanju kompanije kod potrošača i podsticanja na saradnju i kupovinu, snimanje različitih reklama daju visok stepen prepoznatljivosti u javnosti. Reklamiranje na televiziji daje i vizuleni utisak, tako da mnogi zapamte slogan firme, autentičan logotip ili samu reklamu.

Pominjanje firme u štampanim medijima – oglašavanje u dnevnoj štampi, stručnim i specijalizovanim časopisima daje takođe utisak o preduzeću kao poznatom i prestižnom. Sve navedeno utiče na činjenicu da sa rastom svesti o postojanju firmi, raste i zainteresovanost javnosti, javljaju se potencijalni i stvarni potrošači, a na osnovu svega navedenog povećava se obim prodaje, prihoda i profita. Na taj način se ostvaruje krajnji cilj svakog preduzeća: rast biznisa uz lojalne poslovne partnere i kupce.

Često se reklamni materijali kombinuju sa oglašavanjem u medijima, pa se napominje dobijanje poklon uz kupovinu, ili gratis pakovanja, i mnogo toga drugog. Takođe, mnoga preduzeća koriste i dalje radio stanice kao medij koji je veoma slušan od strane svih populacija, posebno vozača i ljudi koji generalno provode dosta vremena u automobilu. Može se ispratiti propagandna poruka, promovisati novi proizvod, događaj, specijalna akcija ili neka druga aktivnost kompanije.

Organizacija događaja – izgradnja korporativnog ugleda

Korporativni događaji su vrlo omiljeni u poslovnom svetu. Prilika su da se poslovni partneri upoznaju, uspostave nove kontakte i bližu saradnju. Takođe, još veća prilika su da se firma promoviše, podeli sve potrebne informacije i kreira nove poslovne poduhvate i ostvari uspehe. Obično se događaji organizuju za odabrane zvanice – kupce, dobavljače, neke zaposlene, predstavnike banaka i drugih institucija i značajnih organizacija.

Daju mogućnost da se podele određeni reklamni materijali, uživa u često luksuznoj hrani, piću i kvalitetnoj muzici. Povod može biti proslava godišnjice rada firme, lansiranje novog projekta, predstavljanje izveštaja ili jednostavno obeležavanje uspešne poslovne godine ili određenog perioda.

Organizacija događaja može da se realizuje i bez konkretnog povoda, što je uvek pozitivno rešenje, jer privlači zvanice i daje mogućnost da se firme pominju i ojača svest o značaju njihovog poslovanja za lokalnu sredinu i javnost generalno. Prednost događaja ogleda se u činjenici da je sama firma u centru pažnje zvanica i javnosti, njeni rezultati i aktivnosti. U medijima to nije slučaj, već se jedna kompanija pominje u moru drugih.

Događaji zbližavaju ljude, opuštaju, tako da se spaja lepo i korisno. Kompanije mogu organizovati i prisustvo medija, pa se uvećava vidljivost i pojavljivanje u javnosti. Svi preferiraju stabilne i uspešne poslovne kompanije – i potencijalni zaposleni, kupci, dobavljači, ali i značajni investitori i drugi partneri. Na događajima je moguće prezentovati uspešne rezultate, ciljeve i njihova ostvarenja. Na taj način se ti rezultati mogu samo uvećavati, pa se uz promociju povećava i uspeh biznisa.

Mnogo je načina na koji kompanije mogu uz promociju povećati uspeh svog poslovanja. Reklamni materijali za firme, oglašavanje u medijima, organizacija događaja i mnogo toga drugog na raspolaganju je današnjim preduzećima. Potrebno je samo pronaći način i razlikovati se od mnogobrojne konkurencije, a pomenuti načini su realan i važan put ka uspehu svake firme kojoj je stalo do gradnje dugotrajnog poslovanja, zasnovanog na lojalnim i kvalitetnim saradnicima i kontinuiranim visokim profitima.