MENJA SE CENTAR BEOGRADA: Ruši se “STAKLENAC”, rešeno i šta će se nalaziti NA NJEGOVOM MESTU

Staklenac
Dnevno.rs/Petar Marković

Kako će izgledati novi trg na Dorćolu, gde će biti izmeštena autobuska stanica i na koji način će biti rekonstruisana Ulica kneza Miloša, otkrio je za „Blic“ glavni graadski urbanista Milutin Folić.

 

Kako ističe, Grad je sebi postavio tri prioriteta i novi plan koji će se sprovoditi u sledećih nekoliko godina zbog kojih će Beograd izgledati lepše, nalik velikim svetskim metropolama, ali i postati mnogo bolje mesto za život. Jedna od novina je preuređivanje čitavog niza urbanih džepova koji se obično nalaze u blizini stambenih zgrada, na mestima gde nema velikih trgova.

– Upravo jedan će nići na Dorćolu na raskrsnici ulica Strahinjića Bana i Tadeuška Košćuška, gde je sada kružni tok koji je potpuno bespotreban. Umesto njega, tu će biti mesto za odmor, relaksaciju, a građani će odlučiti kako će on izgledati. Biće urađen od opeke crvene boje i plan je da ga nazovemo Crveni trg. Ipak, to je i dalje samo ideja. O tom potom – kaže Folić.

Suština plana boljeg života je pre svega izmeštanje industrijske zone iz centra grada i njegov silazak na reke.

Najveći potencijal Beograda su ove dve reke koje imamo, pa ćemo izmeštanjem industrijskih zona približiti grad rekama. Uklanjanjem železničkog pojasa, koji danas odvaja Palilulu, Dorćol, Kalemegdan, Kosančićev i Savski venac, i ukidanjem pruge sledeće godine, dobićemo jedan novi grad. Osim toga, u planu nam je okretanje hijerarhije u saobraćaju, gde stavljamo pešake, bicikliste i javni gradski prevoz na vrh, a tek onda automobile – navodi Folić.

 

Gradnja nove autobuske stanice ipak nije počela ove godine, kako je najavljivano.  

Staklencu odbrojani dani

U planu je i rušenje TC „Staklenac“ na Trgu republike. Kako je istakao Folić, na njegovom mestu biće izgrađen velelepni objekat kulture sa podzemnom garažom sa 500 parking mesta.

– U prizemlju će najverovatnije biti depadans Narodnog muzeja, a na istom spratu i iznad opera i balet. Očekujemo da radovi počnu 2019. godine, a da sve bude gotovo 2020-2021 – kaže Folić.

– Autobuska i železnička stanica biće izmeštene iz Savskog amfiteatra. Železnička na Prokop, a autobuska u Blok 42. Prva faza će biti stanični plato, koji treba da bude završen i pušten do kraja sledeće godine sa jednom malom zgradom koja će tu biti čisto da sve krene i profunkcioniše, a onda ćemo urediti ceo prostor okolo, sređivaćemo okolinu, podzemne garaže po uzoru na autobuske stanice u svetu. Osim toga sve će biti integrisano i sa BG vozom, a tuda će prolaziti i tramvaj koji će saobraćati preko Mosta na Adi – najavljuje Folić.

Jedna od velikih najavljenih rekonstrukcija je Ulica kneza Miloša.  

– To je jedna od glavnih gradskih arterija, pa se razmatra na koji način da se uradi u dve faze. U prvoj fazi bi se uradile instalacije, odnosno infrastruktura koja ide u trotoarima: kanalizacija, toplovodi… Kada se onda svi ti objekti povežu, tek onda tek onda da se pređe na samu ulicu. Gradiće se nova garaža od 400 mesta, praktično svi automobili koji danas zauzimaju trotoar biće pod zemljom. Tada će trotoari biti slobodni za pešake i bicikliste, kojima ćemo obezbediti nove biciklističke staze. Plan je da se podzemne instalacije i trotoari urade 2018, a garaže sa saobraćajnicom 2019. godine – zaključuje Folić.

Buvljak čeka preseljenje

 

Godinama se priča o izmeštanju buvljaka iz Bloka 42 na Novom Beogradu.

– Buvljak se izmešta, a na to mesto dolazi poslovni objekat od nekih 60.000 kvadrata. Ipak, još ne znamo kada će radovi početi – ističe gradski urbanista.