“MLADUNCE VOZE ONI SNALAŽLJIVIJI”: Vozači u Srbiji ZAPOČELI BORBU protiv duplog tehničkog pregleda!

Vožnja
Freedigitalphotos.net/graur razvan ionut

Građani masovno potpisuju onlajn zahtev za ukidanje obaveznog šestomesečnog pregleda automobila starijih od 15 godina. Ovakvi apeli u našoj zemlji nemaju pravno dejstvo.

 

Ukupno 6.498 građana potpisalo je, za samo tri dana, peticiju o ukidanju odredbe zakona kojom će tehnički pregledi za vozila starija od 15 godina od 5. jula biti obavezni na svakih šest meseci. Samo juče do 16 časova, ovoj onlajn peticiji pridružilo se novih 1.022 potpisnika, pišu “Novosti”.

Iako elektronske peticije u Srbiji nemaju pravno dejstvo, ogorčenje građana je veliko, a komentari su uglavnom slični i svode se na sledeći: “Da imam više novca, vozio bih mlađa kola”.

Posebno su ogorčeni građani koji su nedavno uvezli starije automobile.

– Potpisujem peticiju zato što sam uvezao auto pre dva meseca i papreno platio sve harače i dažbine i prešao sve AMSS preglede i tehnički. I, ako i sad moram opet da plaćam dvaput godišnje tehnički… Zašto ste nam dozvolili da uvozimo auta 16 godina stara? Da bi nam država nametala razne namete? Treba, onda, zabraniti uvoz automobila starijih od 10 godina, a ne ovako… – naveo je jedan Pančevac, potpisujući među prvima ovu peticiju.

Nedavno usvojeni pravilnik o tehničkim pregledima, čija primena počinje 5. jula, obezbedio je mogućnost da u potpunosti zaživi već postojeći član Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima, kojim se predviđaju dva tehnička pregleda godišnje za starija vozila. Osim toga, očekuje se i porast cene ovih pregleda sa sadašnjih nula do 2.000 dinara na oko 3.500 dinara. Ovaj iznos procenjuju realnim vlasnici servisa za tehničke preglede, dok će konačnu reč dati MUP, koji određuje maksimalnu cenu tehničkog pregleda, kao i Ministarstvo trgovine koje mora da odobri taj iznos.

Period 4-2-1 znači da se prvi pregled obavi posle četiri godine, drugi posle dve godine, a posle toga se vozilo kontroliše na godinu dana.

Staro vozilo, koje posle šest meseci ne prođe novi tehnički pregled, imaće rok od svega nekoliko dana da sve utvrđene kvarove i nepravilnosti otkloni. I moraće, u tom roku, da dođe u isti servis na tehnički pregled i dokaže da mu je vozilo sada u potpunosti ispravno. Ako ni tada nije ispravno, servis za tehnički pregled to prijavljuje MUP-u, a vlasnik vozila mora, iz početka, da zakazuje i plaća novi pregled u celosti. Nejasno je šta se, u tom periodu, dešava sa registracijom vozila, to jest, da li je ona i dalje validna.

MUP još nije dao svoj predlog maksimalne cene tehničkog pregleda. Ministarstvo trgovine ima rok od 10 dana da na to da svoje mišljenje. Iako primena novog pravilnika treba da počne 5. jula, velike su šanse da se i taj rok prolongira. Jer, nedostaje još podzakonskih akata, koji moraju da budu usvojeni do tog roka.

KOMENTARI

“Potpisujem zato što pošten narod u Srbiji jedva skupi novac i za punoletan auto, a mladunce voze oni snalažljiviji”;

“Da ne bi i onako osiromašen narod i dalje bio pljačkan”;

“Zato što jesam za pooštravanje tehničkih pregleda, ali nemamo standarde za kupovinu novih automobila, a predloženo nakaradno punjenje budžeta je skandal”, samo su neka od obrazloženja koja su potpisnici ove peticije ostavili na stranici /www.peticije24.com .