Najava da će se na mestu Savskog mosta graditi novi izazvala je burne reakcije mnogobrojnih Beograđana, ali najnovije vesti ukazuju da konstrukcija ipak neće otići istoriju.

 

Gradnja novog mosta počeće naredne godine i očekuje se da njegova cena bude oko 30 miliona evra. Kada je reč o staroj konstrukciji, ona će biti prebačena a još uvek se ne zna na kojoj lokaciji.

Želja Gradske uprave je lepši i jači most, jer su drveni piloni mosta prestari i nebezbedni, a planira se i izgradnja četiri saobraćajne trake.

– Da bi sav saobraćaj sa Novog Beograda preko tog mosta mogao da se ulije pored Beograda na vodi u tunel između Save i Dunava i smanjiti saobraćaj u centru grada – kaže gradski menadžer Goran Vesić.

Ipak, reakcije Beograđana na rušenje mosta nisu blagonaklone.

 

– Tragedija, sve staro što se ruši to je užas. Niko nikada neće pravilno saobraćajno rešenje napraviti – kaže jedan od sugrađana.

I dok gradski menadžer gleda daleko u budućnost, završni račun i datum početka trošenja tog novca za izgradnju nove viseće konstrukcije na Savi, još ne vidi.

– Ima nekih okvirnih procena 30 miliona evra više-manje činjenica kada bude glavni projekat znaćemo u dinar koliko. Okvirno je sledeće godine počinje gradnja – navodi Vesić.

Staru ćupriju Sava neće odneti na neku deponiju čelika i gvožđa. Ideja je da ova konstrukcija na nekom drugom mestu posluži isključivo pešacima i biciklistima, recimo da spoji Novi Beograd i Adu ili Zemun i Lido, zato i narod može u urbaniste.

 

Poslednji put je Stari savski most rekonstruisan 2008. i to delimično. Dnevno ga prelazi i do 30.000 automobila.