“Pa vidiš kako ih je rasturio na izborima”, rekao je Vučić Drobnjaku na otvaranju radova kod Kruševca.
I dodao da se nada da će britanski premijer Džonson uskoro doći u Srbiju i da se nada poseti američkog predsednika Donalda Trampa.
Vučić je poručio da će za dve godine biti gotov auto-put od Pojata do Kruševca, krajem 2022. godine deonica Čačak – Kraljevo i da će do 2023. godine biti završena i deonica od Kraljeva do Kruševca.
Početku radova na izgradnji Moravskog koridora prisustvuje ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović, američki ambasador Entoni Godfri, britanska ambasadorka Šan Meklaud, direktor “Puteva Srbije” Zoran Drobnjak i v.d. direktora “Koridora Srbije” Zoran Babić.
Izgradnja autoputa Pojate-Preljina (Moravski koridor) dužine 112,3 kilometra počela je kod Kruševca, a radovi bi trebalo da budu završeni za četiri godine.
Ta saobraćajnica će povezati sve veće gradove centralne Srbije gde živi više od pola miliona ljudi – Čačak, Kraljevo, Vrnjačka Banja, Trstenik, Kruševac, Stalać i Ćićevac, kao i Koridor 10 i autoput “Miloš Veliki” (Koridor 11).
Vlada Srbije je sa američko-turskim konzorcijumom Behtel-Enka 5. decembra potpisala komercijalni ugovor o izgradnji Moravskog koridora u vrednosti od 745 miliona evra, a predvidjeni su i dodatni radovi i direktni i indirektni materijalni troškovi od 20 odsto.
Ugovorom je predvidjeno da za dve godine Кruševac autoputem bude povezan sa Кoridorom 10, za manje od tri godine da se Кraljevo i Čačak povežu sa “Milošem Velikim”, a da kompletan projekat bude završen za četiri godine.
Pored izgradnje autoputa, projekat obuhvata i regulaciju Zapadne Morave i njenih pritoka, kao i izgradnju telekomunikacione infrastrukture.
Autoput Pojate-Preljina sastojaće se iz tri deonice: Pojate–Кruševac (27,83 kilometara), Кruševac–Adrani (53,88 kilometara) i Adrani–Preljina (30,66 kilometara).
Maksimalna dozvoljena brzina na toj saobraćajnici biće 130 kilometara na čas, a imaće 11 petlji i 130 drugih objekata, 71 most, 23 nadvožnjaka, pet podvožnjaka i 31 propust.