Radnici „Laste” kreću u štrajk ukoliko se ne smeni kompletno rukovodstvo zbog malverzacija, a traže i da se direktor izvini za javne uvrede da su „putnici šverceri”, a „vozači lopovi”.

 

Kako „Blic” saznaje, oba reprezentativna sindikata „Laste” – Nezavisni i Samostalni – osim smene Izvršnog odbora i generalnog direktora Veljka Vukobratovića, traže pod tačkom dva – da se hitno odblokira rad Nadzornog odbora preduzeća. Radnici „Laste” zahtevaju postavljanje novog menadžmenta sa „adekvatnim iskustvom u saobraćaju i privredi i bez sumnjive prošlosti”. Kako se navodi u odluci odbora dva sindikata, rok za ispunjenje zahteva je 3. oktobar, a potom počinje generalni štrajk.

Događaj koji je prelomio da radnici „Laste” ispostave zahteve i najave štrajk jeste povlačenje potpisa rukovodstva sa kolektivnog ugovora kojim se definišu prava radnika i obaveze poslodavaca. Direktor je to učinio posle pisanja „Blica” da je izvređao putnike, nazivajući ih švercerima, dok se voze u neispravnim autobusima i bez klime, a vozače okarakterisao kao lopove.

Inače, potpis sa kolektivnog ugovora je povučen iako je prošao overu Ministarstva privrede, a upravo sadašnji direktor bio je predsednik Nadzornog odbora kad je ugovor potpisan. Kako sumnjaju zaposleni u „Lasti“, menadžmentu smeta odredba u kolektivnom ugovoru da u slučaju privatizacije sindikati pregovaraju sa novim rukovodstvom oko otpuštanja radnika. Generalna ocena sindikalaca i zaposlenih je identična – rukovodstvo nedomaćinski posluje i tendenciozno se uništava preduzeće.

Šta je sporno u „Lasti“? Sporno je sve! Od načina na koji se posluje, čime se direktno ugrožavaju interesi državnog preduzeća, do poslednjih događaja poput blokiranog Nadzornog odbora. Blokada traje već mesec dana jer ne mogu da se dogovore i formiraju NO, a zapravo im to odgovara jer onda nemaju organ koji treba da raspodeli dva miliona evra od kredita namenjenih za obnovu voznog parka. Korupcija je na svim nivoima upravljačkog kadra, rade na štetu i Laste i građana – kaže za „Blic” zamenik predsednika Nezavisnog sindikata Dragan Filipović.

Osim katastrofalnog stanja u firmi, sindikalci navode „lošu ispravnost vozila”. „Blic“ je pre nekoliko dana pisao o jednom od javnih nastupa direktora Veljka Vukobratovića, a uputili smo i oko dvadesetak pitanja o raznim ugovorima kojih je trebalo da se pridržavaju preduzeća i pojedine direkcije na gradskom nivou.

Pitanja bez odgovora

Neka od pitanja koja je „Blic“ uputio „Lasti“ a koja su ostala bez odgovora:

– S obzirom na to da je DRI dao nalog da sve nabavke morate da sprovodite u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama, a prema informacijama do kojih smo došli, „Lasta“ to i dalje ne poštuje. Zašto?

– Kada, koliko i koja vrsta i tip autobusa pristižu i sa kim ste sve sklopili ugovore o kupovini?

– Da li ste sproveli postupak javne nabavke za kupovinu novih autobusa?

– Po kom principu ste izabrali proizvođača i na koji način?

– Da li ste prilikom nabavki ikada razmatrali ponudu „Ikarbusa“?

– Rok za klimatizovana vozila bio je 1. maj 2017. i možemo zaključiti da niste ispunili tu ugovornu obavezu. Zašto su se građani protivno ugovoru sa gradom vozili u neuslovnim autobusima i bez klime?