NEĆEMO GA PAMTITI SAMO PO ULOGAMA: Ovako je Nebojša Glogovac govorio o kulturi, dobroti i TRAGEDIJI OVOG VREMENA!

Glogovac
printscreen/yt

Glumac je dao iskren i otvoren intervju za bosanski magazin "Dani", u kome se, između ostalog, osvrnuo i na sunovrat vrednosti u kojima opstaje današnji svet i deprimirajući sistem popularnosti...

 

Vest da je jutros u Beogradu preminuo Nebojša Glogovac, proslavljeni srpski glumac, potresla je čitav region. On je pre 10 dana hitno primljen u Institut za onkologiju i tek tada su mediji pisali da je teško bolestan i da je njegovo zdravstveno stanje ozbiljno. Čini se da je čuveni glumac duže vreme od javnosti krio da se bori sa opakom bolešću, a sve to nagoveštava i njegova objava na Instagramu od pre dva meseca – više o tome saznajte OVDE.

O kulturi u Srbiji rekao je…

“To ispiranje usta sa kulturom mi ide na živce. Ne pojavljuje se razumno rešenje. Imamo najmanji budžet za kulturu u istoriji i najmanji u regionu. Tačka. Dominantnu kadrovsku politiku da i ne pominjem. Mi ne cenimo kulturu. Da l’ je to opet manipulacijom uliveno u mozgove ljudi ili smo zaista tako prizeman, banalan i prost narod – a nekada ipak nismo bili – ja ne znam, nit mogu da sudim.”

U julu prošle godine, pošto je u Puli ovenčan Zlatnom arenom za maestralnu ulogu homoseksualca i transvestita, ali i nacionalno ostrašćenog Vjekoslava Kralja u filmu Rajka Grlića “Ustav Republike Hrvatske”, Glogovac je odgovarao na pitanja novinarke bosanskog magazina “Dani” o ulozi Hamleta, kojeg igra u novoj predstavi Aleksandra Popovskog u Jugoslovenskom dramskom pozorištu i tako izneo sledeće poređenje:

Imali smo neverovatnu sreću da do nas, posle toliko vremena, stigne ta genijalna Šekspirova drama. Baš tako će, pretpostavljam, za sto i kusur godina generacije imati sreću da do njih, umesto svirke nekog talentovanog klinca koji na klaviru danas razvaljuje Rahmanjinova, dođe Ceca. Jer, Ceca je Šekspir današnjice – bio je iskren, kao i uvek.

Na novinarsku konstataciju da takvo poređenje deluje deprimirajuće, Glogovac je objasnio sledeće:

Ne, nije deprimirajuće… To je realnost: gomilanje slika koje su proteklih decenija dominantno eksploatisane. Kako od medija, tako od države i političara. Ceca je simbol vremena, junak našeg doba. Ona je srpska majka, ej! – istakao je i dodao da ne zna šta to znači:

Ta osoba je tek posledica višedecenijskog, konstantnog bombardovanja društva trešom, neukusom, nemoralom. Čoveku koji živi u ovakvim sistemima, posle teškog i napornog dana, lakše je da kada se vrati kući, pusti neku cajku, što bi rekli Hrvati, nego da sluša Betovena…

 

– Ljudi sa znanjem i talentom ovde uglavnom nemaju kinte. Umesto da se bave svojim poslom, doktori nauka sa diplomama koje nisu kupljene ili ukradene danas rade kao kondukteri, kao taksisti, prodavci… Ili popravljaju televizore. Kapital se sliva na drugu stranu. Po tome gde i kome novac ide, lako možete zaključiti u kakvom društvu živimo, za koje se vrednosti zalažemo, šta se ceni. A, ceni se Dara Bubamara, je*i ga! Ona napuni koju god hoće halu kad god poželi. I puna je love! Verovatno ima i neke dodatne aktivnosti, ali, bože moj. Ovo je svet silikonskih si*a i dupeta. U njemu je Dara Bubamara zakon, ne ja – zaključio je tada za ovaj list.

Kada je od publike “optužen” da je maestralan “majstor svog zanata” bilo da je na pozorišnoj sceni ili na malim i velikim ekranima, Glogovac je rekao: “Sunovrat morala i njegovo izvrgavanje ruglu je tragedija ovog vremena”.

U jednom od poslednjih intervjua za “Blic”poručio je sledeće:

Biti il‘ ne biti u našem čitanju i postavci je: biti je raditi, boriti se, delovati protiv nepravde, protiv sistema koji melje ili ne biti, to jest savijati kičmu, pristajati, živeti dosadan život, kao hrčak beskonačno vrteti točak dok piramide raste – rekao je u razgovoru koji je rađen povodom njegove naslovne uloge u predstavi “Hamlet” V. Šekspira u Jugoslovenskom dramskom pozorištu.

 

A ovako je govorio o dobroti…

 

“Dobrota je prezrena, odnosno obezvređena. Sve te uzvišene i neopipljive vrednosti ljudskog duha – poput hrabrosti, poštenja, vernosti, bezuslovnog prijateljstva i ljubavi – danas su ismejane i nisu popularne. Važno je samo koliko ste ljudi prevarili. Ako ste prevarili mnogo ljudi i pritom zaradili, onda ste namazani i mnogo ste pametni. Time dobijate poene i niko vas neće prezreti. Ili, ako dovoljno dugo to radite, čak i oni koji su vas prezreli u početku, pristaće na to da ste uspeli. Danas su teze zamenjene i u današnjem sistemu vrednosti dobrota se graniči sa glupošću. To je pogubno, i zato ćemo platiti danak, a tada ćemo morati da se vratimo pravim vrednostima jer su jedino one temelj ljudskog postojanja.”

Nebojša Glogovac je rođen 1969. godine u Trebinju, u Bosni i Hercegovini. Završio je glumu na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu. Član Jugoslovenskog dramskog pozorišta bio je od 1996. Ostvario je niz zapaženih uloga u pozorištu, na filmu i televiziji – više o njegovim ulogama saznajte OVDE.