Iako je prošlo više od 100 godina od kada je potonuo čuveni putnički brod Titanik priča o njemu nikada neće zastareti. Na ovom slučaju se još uvek radi, a u javnosti su isplivali novi dokazi o potonuću, koji se svakako ne uklapaju sa već poznatom pričom da je do tragdeije došlo usled sudara sa santom leda.

 

Naime, kako prenosi Independent najnoviji dokazi upućuju na to da je velika vatra u trupu broda gorela skoro tri nedelje pre nego što je isplovio iz luke u Sauthemptonu. Uprkos tome što su stručnjaci i ranije razmatrali ovaj scenario, retke fotografije koje su tek nedavno proučene pokazale su da bi požar zaista mogao da bude uzrok potonuća nekada najvećeg putničkog broda na svetu.

Novinar Senan Moloni, koji se već više od 30 godina bavi proučavanjem Titanika, analizirao je fotografije koje su glavni elektroinženjeri načinili pre nego što je brod napustio brodogradilište u Belfastu.

Maloni navodi da je primetio crne tragove, duge devet metara, duž prednjeg desnog dela trupa, malo iza mesta koje je probila santa leda.

To je isto mesto u koje je udarila santa, i čini se da je na njemu već postojalo oštećenje ili da je bio znatno oslabljen čak pre nego što je brod napustio brodogradilište – rekao je Maloni.

Stručnjaci su dalje potvrdili da je tragove najverovatnije prouzrokovao požar u tri sprata visokom skladištu uglja, iza jedne od ložionica.

Tim od 12 ljudi pokušao je da ugasi požar koji je dostigao temperaturu od 1000 stepeni Celzijusovih, ali su napori članova grupe bili uzaludni.

Meloni navodi da niko od putnika nije bio obavešten o požaru jer je Džej Brus Ismej, predsednik kompanije koja je gradila Titanik, prethodno zabranio osoblju da iznosi ovaj problem u javnost.

U dokumentarcu “Titanic: The New Evidence” britanskog Kanala 4, navodi se da je brod takođe usidren na suprotnu stranu od one kojom je prvobitno trebalo da isplovi, kako putnici ne bi videli vatru.

Niko do sada nije istražio ove tragove. Oni potpuno menjaju celu priču. Metalurški stručnjaci objasnili su nam da čelik na visokim temperaturama postaje krt, i da se njegova jačina smanjuje za 75 odsto. Kada je brod udario u santu leda, zid trupa bio je već toliko oslabljen da se lako pokidao. Znalo se za požar, ali je odlučeno da se problem zataška. Titanik nikada nije ni trebalo da isplovi – navodi Maloni.

Rej Boston, stručnjak koji već više od 20 godina proučava putovanje Titanika, izjavio je još 2008. godine da veruje da je bar desetak dana pre nego što je brod napustio Sauthempton na njemu izbio požar, najverovatnije tokom testiranja njegove brzine.

Boston je istakao da je požar mogao da prouzrokuje “ozbiljne eksplozije” pod palubom pre nego što bi brod stigao do Njujorka.

U nesreći koja se dogodila u aprilu 1912. godine nastradalo je više od 1.500 ljudi.