Gradski menadžer Goran Vesić i sekretar za saobraćaj Dušan Rafailović učestvovali su u predstavljanju Strategije za bezbednost saobraćaja za grad Beograd od 2017. do 2020. godine, koje je danas održano u Skupštini grada.
– Beograd je grad koji se ubrzano razvija, s tim da je u poslednje tri godine promenjen pravac razvoja. Beograd se u poslednjih 150 godina širio ka periferiji, a sada se spušta ka rekama u skladu sa trendovima koji se dešavaju u modernim metropolama Evrope. To je tendencija razvoja koja će biti u srpskoj prestonici u narednih nekoliko decenija. Pored Beograda na vodi, preko puta u Bloku 18 planira se izgradnja novog naselja, takođe na desnoj obali Save izgradnja naselja na Makiškom polju, kao Trećeg Beograda između Pupinovog i Pančevačkog mosta, kao i izgradnja celog prostora od Pančevačkog mosta do Beograda na vodi preko puta reke. A sve te promene prate i razvoj, samim tim i bezbednost saobraćaja – ukazao je gradski menadžer.
Vesić je naglasio da je upravo iz tih razloga obnovljena i puštena u rad Železnička stanica Prokop, na koju se čekalo od 1977. godine.
– Očekuje se izmeštenje autobuske stanice na Novi Beograd, dok će Stari savski most biti zamenjen novim. Planira se izgradnja tunela koji će da spoji obale Save i Dunava, a kretaće se trasom ispod Bulevara despota Stefana. Takođe, mora da se radi tunel ispod Topčiderskog brda kako bi u funkciju bio stavljen drugi krak Mosta na Adi i cela petlja preko Rakovice bila spojena sa naseljem Vidokovac, dok je već spojen Tošin bunar sa Mostom na Adi – najavio je Vesić.
On je najavio da će u naredne dve, dve i po godine početi realizacija prve linije metroa u Beogradu, koja će rasteretiti saobraćaj i omogućiti brzu vezu za sve delove grada, kao i izgradnja mosta preko Ade Huje i mosta na obilaznici oko Beogada. Takođe će se razvijati tramvajski saobraćaj, biciklistički, ali i rečni saobraćaj, najavio je gradski menadžer.