Radovi na izgradnji pešačke pasarele, kojom će se ostvariti veza Velikog stepenišnog silaza i Savskog keja, počeli su juče.

 

Foto: Pešačka pasarela/ Beoinfo

Taj projekat treba da omogući bezbedan prelazak preko frekventne ulice i železničke pruge, a radnicima je upućena molba da ne ometaju korišćenje biciklističke staze na tom potezu.

Objekat će povezati Beogradsku tvrđavu i pešačku zonu sa šetalištem duž Save i Dunava. Izgradnjom pešačke pasarele omogućiće se i bezbedan prelazak preko frekventne ulice i železničke pruge. Vrednost ugovorenih radova sa izradom tehničke dokumentacije je 214 miliona dinara, a posao je podeljen u dve faze, s obzirom na to da se radi o više prostornih celina.

U prvoj fazi je, zajedno sa izgradnjom pešačke pasarele, predviđeno uređenje platoa i prostora ispod pasarele i oko nje, a rok je 270 dana od uvođenja izvođača u posao. Za ovaj deo posla izvođaču je određen rok od 150 dana od uvođenja u posao.

Pasarela se gradi prema idejnom rešenju Mosta na Kalemegdanu, koje je izradilo JP Beogradska tvrđava 2008. godine, a rešenje je 2015. implementirano u gradski projekat IME, u okviru pešačke zone Knez Mihailove ulice.

Pešačku pasarelu od Savskog keja do rova Beogradske tvrđave čine dve celine. Prva je rampa sa liftovskom kulom i skulpturom na vrhu, a druga pešački most, koji prelazi iznad kolske i železničke saobraćajnice i završava se stepeništem koje vodi do kote u podnožju Velikog stepenišnog silaza Beogradske tvrđave.

Pešački most ima još dve pešačke grane, dva kratka čelična mosta, koji ga povezuju sa parkingom na krovu Beton hale i sa zelenom padinom na obodu Beogradske tvrđave, saopštila je gradska uprava Grada Beograda.

Postojeće čelično stepenište kojim se silazilo na šetalište sa bočne strane hale, ruši se, a zadržaava se stepenište koje je pozicionirano na glavnoj fasadi hale.