Novo lice beogradskih pijaca: Evo zašto će neke gradske tržnice OVOG LETA RADITI NOĆU

kalenić
Dnevno.rs/Petar Marković

Beogradski noćni market je jedinstveni festival hrane i pića, koji će se održati tokom letnjih večernjih sati na gradskim pijacama pod sloganom „Novo lice pijace”.

 

Kako je za Beoinfo rekla gradska sekretarka za privredu Tijana Maljković, ovo je način da se afirmišu domaći i lokalni proizvodi, mladi preduzetnici, porodične delatnosti i zdrav način života.

– U planu je da se događaj “seli” s jedne na drugu lokaciju, tačnije na ukupno 31 pijacu, kako bi manifestacija bila promovisana svuda u gradu. Pijace su u svetu deo turističke ponude, pa smo zato i mi želeli da ih afirmišemo kao turistički brend – istakla je Maljkovićeva.

Ona je najavila da će manifestacija početi na Bajlonijevoj pijaci, gde će posetioci imati priliku i da vide i kupe proizvode starih zanata, uz bogat muzički i zabavni program.

– Želja nam je da Beogradski noćni market postane stalna turistička ponuda i atrakcija kojom ćemo dopreneti razvoju i promociji našeg grada, a pijacama vratiti stari sjaj – navela je Tijana Maljković.

Gradska sekretarka za privredu istakla je da je u godini preduzetništva ovo još jedan način kako grad sledi politiku republičke vlade i podstiče lokalne preduzetnike.

 

Direktor „Gradskih pijaca” Ivan Sočo istakao je da su se pijace sa zadovoljstvom odazvale pozivu da učestvuju u manifestaciji i izrazio nadu da će ona postati tradicionalna.

–  Pored toga što su centri mikroekonomske aktivnosti na brojnim lokacijama, one daju mogućnost malim i srednjim preduzećima i poljoprivrednicima da plasiraju svoje proizvode. Ovo je i način da postanu turistička atrakcija – naglasio je Sočo.

On je podsetio da su “Gradske pijace” uključene u pokret “I love my local market”, koji obuhvata više od 1.200 gradova sa isto toliko pijaca. Ovaj pokret veliča instituciju pijace i njenu tradiciju, kulturu zdrave i sveže hrane i proizvode vrhunskog kvaliteta. Zato Beogradski noćni market, dodao je Sočo, ima za cilj da kupce i posetioce iz tržnih centara vrati na pijace, kako bi im one postale omiljeno mesto za snabdevanje. Negovanje odnosa poverenja između proizvođača i kupca – glavni je zadatak manifestacije.

Podršku je dao “Rakia bar”, a na konferenciji za novinare u ovom kafe-baru u Zemunu Tijana Maljković i Ivan Sočo pozvali su Beograđane i turiste da dođu na Bajlonijevu pijacu 3. juna, od 18 do 24 časa, kako bi na početku manifestacije mogli da se uvere u njene izazove i lepote i osete gastronomsko uživanje.   

Mihajlo Stevanović, predstavnik “Rakia bara”, izrazio je veliko zadovoljstvo što se veliki broj izlagača prijavio i prepoznao ideju i cilj ove manifestacije. Manifestacija se organizuje uz podršku Grada Beograda, JKP „Gradske pijace” i Turističke organizacije Beograda.

Beogradski noćni market nastaviće se na pijaci “Senjak” 17. juna i na “Kaleniću” 1. jula, od 18 do 1 čas posle ponoći.