Gradski menadžer Goran Vesić pozvao je kompanije da se do 1. avgusta jave na tender za izradu idejnog rešenja tunela između Savske i Dunavske padine koji je raspisala Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda.

 

Izradom prostornog plana područja “Beograd na vodi” i planovima za njegovu skoru realizaciju, smatra Vesić, ostvarili su se uslovi za izgradnju tunela koji bi konačno povezao Savsku i Dunavsku obalu i razrešio pitanje drumskog saobraćaja u zoni budućeg velikog generatora kretanja.

Vesić je podsetio i da će za sedam dana, 11. jula, biti otvoren tender za dostavljanje ponuda za izvođenje radova na izgradnji fontane na Trgu Slavija.
Proširenjem Tramvajskog mosta preko Save, ovo će postati značajan gradski tranzitni pravac nezavisno od izgradnje stambeno-komercijalnih objekata u zoni železničke stanice i Savamale, rekao je Vesić za Beoinfo.

Tunel je planiran kao produžetak starog Savskog mosta i njegova trasa se pruža od Karađorđeve ulice ispod Terazijskog grebena ka zoni Dorćola, naglasio je Vesić.

Prema njegovim rečima, tunel na Savskoj padini počinje u zoni raskrsnice Gavrila Principa i Kameničke, dok se za samu trasu tunela, kao i za ulaz odnosno izlaz na Dunavskoj padini razmatra više varijanti u zoni Bulevara despota Stefana i Poenkareove.

Posebno je potrebno obratiti pažnju da se pri definisanju trase saobraćajnog tunela vodi računa da se ne ugroze postojeće instalacije i planirane trase najvažnijih objekata centralnog kanalizacionog sistema, kao i da se u Ulici Gavrila Principa 35, na uglu sa Kameničkom ulicom, nalazi spomenik kulture Kuća porodice Najdanović, koji se ne sme ugroziti, upozorio je Vesić.