Prethodno obaveštenje od nadležnog preduzeća nije dobila, a da sve bude još problematičnije, rok od 90 dana za izmirenje obaveze nije istekao, pišu Večernje Novosti.

U Infostanu tvrde da je sve urađeno po proceduri.

“Nisam dobila nikakvo upozorenje od Infostana za dugovanje. Račun za mart dolazi na naplatu do kraja aprila, a advokat preduzeća dostavio je javnom izvršitelju predlog rešenja o izvršenju 28. juna. dakle, nisu prošla ni dva meseca od poslednjeg datuma do kog se izmiruju obaveze”, priča ova žena.

Prema njenim rečima, kada je pročitala rečenje, koje je dobila za izvršenje, dodatno se zbunila. Na uplatnici je stajao ukupan iznos 8.321 dinar, a duže je za račun za mart, koji vredi 7.916 dinara. I to nije sve.

“Troškovi koje treba da platim za usluge avdokata i javnog izvršitelja, zajedno sa zaostalim iznosom o 7.916 dinara, zasada su 17.200 dinara! Od Infostana sam dobila uplatnicu na taj iznos, s tim da ima naznaku “predujam” u iznosu od 5.544 dinara. Radnica na šalteru, kada sam otišla da se požalim, objasnila mi je da je to iznos kojim plaćaju izvršitelja, dok sam od izvršitelja dobila drugi iznos 9.144 dinara. Da li je ovakva pljačka moguća”, pita se ogorčena Zemunka, prenose Večernje Novosti.

I JKP INfostan, međutim, negiraju da su propustili da pošalju obaveštenje o zaostalom dugovanju i posledicama koje može imati potrošač.

“Iako nije u zakonskoj obavezi JKP Infostan tehnologije, upućuje opomene pred utuženje korisnicima, kako bi im dalo dodatan rok za plaćanje dospelih, a neizmirenih obaveza”, kažu u preduzeću.

Takođe, oni ističu da imaju pravo da pokrenu postupak prinudne naplat odmah po prekoračenju roka dospelosti računa, odnosno čim nastupi kašnjenje, ali to ne čine, kako korisnike ne bi izlagali dodatnim troškovima.

Postupak pokreću četiri puta godišnje, ali pre toga se omogućava dodatni rok za plaćanje po dostavljenoj opomeni.