ONLAJN PRODAVNICA MOŽE DA SPASE MALI BIZNIS! Super ideje kako da ove godine unapredite POSLOVANJE

Online šoping je odavno poznat teren većini nas, posebno kada su neke rukotvorine ili garderoba u pitanju. Sve ostalo je nekako i dalje u sferi standardnog, tradicionalnog načina kupovine, u okviru radnje, plaćanjem na kasi itd.

Kompjuter
Pixabay.com

Međutim, pandemija virusa COVID-19 je rešila da i to izmeni, pa su i najveće svetske kompanije prešle na opciju internet poslovanja, ne samo zbog lakšeg i bezbednijeg rada, već zbog činjenice da je online prodaja pomogla da spasu svoje poslovanje.

Upravo u ovakvom vidu prodaje, krije se i uspeh za održavanje i napredovanje brojnih malih preduzeća koja su bila na rubu egzistencije u momentu kada su nastupile brojne zabrane, karantini i ostalo. Međutim, postojanje internet prodavnica ne spasava samo poslovanje od krize nastale zbog virusa korona, već čini da jedan manji brend postane stabilniji, uspešniji, te da se razvija, jer opcija online kupovine proizvoda i usluga postaje potreba svih aktivnijih internet korisnika.

Zato što je to sve moguće, bitno je da tvoja internet prodavnica bude najbolja moguća.

Na šta obratiti pažnju prilikom izrade internet prodavnice?

Postoji mnogo segmenata koji se tiču samog planiranja, postupka izrade internet prodavnice, pa sve do podizanja sajta. Osnovno je da imate zakupljen domen i hosting. Domen predstavlja ime vaše internet prodavnice/sajta, koji se bira kao samo ime brenda koji zastupate. Važno je odabrati i da li će nastavak biti .rs, .com, .shop, kakve kategorije i podkategorije će sajt posedovati, kako će izgledati, a ovo su sve pojedinosti koje valja uraditi konsultujući se sa konkurencijom.

Analiziranje konkurentnih sajtova otkriće vam na koji način treba da poslujete, ali i kako da izbegnete greške konkurencije, te kako da se poslužite svim onim dobrim što ih je dovelo do nekog određenog mesta u okviru kojeg se kotiraju. Najvažnije je analizirati prva tri sajta koja se izlistaju na pretraživaču, jer to znači da su imali najbolju internet prezentaciju tokom svog rada koja ih je dovela do tog mesta. Samim tim, otkrićete tajne optimizacije.

Optimizacijom sajta ćete privući potencijalne kupce

Kada je sajt postavljen, kada su na njemu postavljeni proizvodi, izlistani opisi i cene, omogućeno njihovo naručivanje, važno je da sajt učinite vidljivim svima onima koji se interesuju za ono što pored ostalih i vi nudite. Najvažniji korak da biste ovo postigli jeste optimizacija sajta.

Da bi sajt bio SEO optimizovan, da bi se našao na prvoj stranici Google pretraživača, a onda i među prvim preporučenim, rad koji mu prethodi i sledi mora da bude marljiv, konstantan, pažljiv i da se stalno unapređuje u odnosu na to šta sam pretraživač „želi“ od jednog sajta. Na optimizaciju utiču meta tagovi, dobro korišćene ključne reči, optimizovane fotografije za web, jer poput teksta koji utiče na optimizaciju, tako utiču i fotografije.

Bitno je da je sajt uredan, da se brzo otvara, da je lak za upotrebu, ali i da nema nigde neke greške koje će se pojaviti kao „404 error“ i slično. Često se to dešava sa povezanim linkovima koji odvode na druge sajtove, pa kada uvidite da nisu dobro postavljeni ili ih sredite ili sasvim uklonite, jer na taj način sajtu samo štete.

Sve ovo je često naporan, ali i vrlo zanimljiv posao. Međutim, kada rezultati u pogledu optimizacije i vidljivosti sajta izostaju, izostaje i dobro poslovanje, zbog čega je potrebna pomoć. Sam internet nudi brojne opcije besplatne pomoći, online edukacija, ali postoje i marketing agencije, koje svoje poslovanje zasnivaju na svetu digitala i pomoći onima koji se u njemu ne snalaze, tako da ni tada nema očajavanja, jer rešenje uvek postoji.