“OŠTETILI JAVNI SERVIS ZA 688 MILIONA DINARA”: Priveden direktor Dajrekt medije i dvoje zaposlenih na RTS-u

Ministar unutrašnjih poslova Srbije Nebojša Stefanović je danas izjavio u Beogradu da je kompanija Dajrekt medija, čiji je vlasnik bio Dragan Đilas, zloupotrebama oštetila Radio-Televiziju Srbije za 688 miliona dinara.

Nebojsa Stefanovic
Beta

– Istraga o zloupotrebama odgovornih ljudi u Dajrekt mediji trajala je više godina. To nije politički progon, već se radi o velikoj pljački građana Srbije – rekao je Stefanović na vanrednoj konferenciji za novinare povodom današnjeg hapšenja odogovornih ljudi u Dajrekt mediji, i zaposlenih u Marketingu RTS-a.

Uhapšteni su direktor Dajrekt medije J.S. (47), kao i dvoje zaposlenih u marketingu RTS-a M.Đ.J (61) i M.K. (55).

Stefanović je rekao i da je raspisana poternica za nekadašnjom direktorkom Dajrekt medije J.D. (44).

Kako je objasnio, odgovorna lica u Dajrekt mediji su osumnjičena da su u dogovoru sa zaposlenima u Marektingu RTS-a zaključivala ugovore štetne po RTS, odnosno po građane Srbije jer oni plaćaju taj javni servis.

Dajrekt medija je, po rečima Stefanovića, u periodu od 2009. do 2018. godine dobijao popuste na cenu emitovanja reklama, kao i na određenu broj sekundi bez naknade, suprotno zvaničnicima cenovnicima RTS. Ugovori o tim popustima su se odnosili na oglašavanje za vreme prenosa utakmica Lige šampiona i Lige Evrope, kao i prikazivanja serija “Nepobedivo srce” i “Moj rodjak sa sela 2”.

– Radi se o ozbiljnom krivičnom delu kojim je novac građana Srbije završio u privatnim džepovima – rekao je Stefanović i dodao da će taj slučaj kojim se bavilo Tužilaštvo za organizovani kriminal, “sa optužnicom ići na sud”.

Zaposleni u marketingu RTS-a koji su danas uhapšeni se sumnjiče da su zloupotrebili položaj na taj način što su, kako je naveo ministar, “nakon analiza potrošenog budžata od strane Dajrekt medije, kojom je ustanovljeno da ta kompanija nije ispunila iznos godišnjeg budžeta za koji se ugovorno obavezala i na osnovu čega je dobila popust na cene, koji je išao i do 30 odsto, pored popusta na koji su imali pravo kao i drugi oglašivači”, nisu preduzeli ništa da umanje ostvareni popust.

Stefanović je rekao da je “slučaj pljačke RTS-a” jedan od primara da su predstavnici bivše vlasti imali poslove sa državom kojim se bogatili.

Istakao je da je istraga o poslovanju “kompanije Dragana Đilasa” obavljena profesionalno i ni pod kakvim pritiskom.

– Dragan Đilas tvrdi da je preneo upravljčka prava u Dajrekt mediji, ali to ne znači da ne uživa u prihodima i profitu kompanije – rekao je Stefanović.

Po rečima Stefanovića, Demokratska stranka dok je na njenom čelu bio Đilas je od od svojih lokalnih odbora tražila da predlažu sudije i tužioce iz svojih sredina koji će biti pogodni za vlast.

Ministar je naveo da je Đilas dok je bio na vlasti u svoje četiri firme ostvario promete od oko 60 milijardi dinara.



loading...