Izložba definiše mesto Dušana D. Aranđelovića u jugoslovenskoj i srpskoj vizuelnoj umetnosti XX veka – između primenjene i lepih umetnosti, između istočne i zapadne Evrope, između nekad i sad – odakle potiče i ideja za ime izložbe.

Radovi koji su predstavljeni beogradskoj publici prvi put posle četiri decenije, a pojedini i premijerno, imaju poseban osvrt na portrete velikana srpske umetničke scene poput Milene Dravić, Dragana Nikolića, Ružice Sokić, Predraga Ejdusa, Mire Banjac, Vladimira Veličkovića, Radomira Reljića i mnogih drugih.

Dušan D. Aranđelović (1939 – 2003) bio je jedan od najzačajnijih jugoslovenskih i srpskih fotografa i grafičkih dizajnera druge polovine XX veka. Komercijalnom i umetničkom fotografijom bavio se od 1969. do 1980. godine, a uporedo je radio i kao umetnički direktor ilustrovanih časopisa “Duga”, “Praktična žena”, “Aš” i prvog jugoslovenskog izdanja modnog časopisa “Elle”. U tom periodu, a naročito između 1973. i 1979. godine, nastao je Dušanov jedinstven umetnički opus koji obuhvata studijske portrete znamenitih ličnosti jugoslovenske kulturno-umetničke scene sedamdesetih, zatim portrete osoba bliskih autoru, modne editorijale i konceptualne radove.

Tokom svoje karijere, Aranđelović se uspešno bavio i pozorišnim i filmskim plakatom. Njegov plakat za Fest‘79. dobio je drugu nagradu na međunarodnom festivalu filmskih plakata u Los Anđelesu, a autor je i originalnog plakata za film “Underground” Emira Kusturice.