Pažljivo birajte! Kanali za DIGITALNU STRATEGIJU koji će vam obezbediti USPEŠAN POSAO

Danas nam je na raspolaganju toliko digitalnih platformi koje su nam dostupne za online komunikaciju.

Pixabay.com

Svakako osnova svakog internet nastupa jeste izrada veb sajta ili izrada online prodavnica, ali tu i su e-mailovi, SMS-ovi, nalozi na društvenim mrežama (Facebook, Instagram Twitter, Linkedin, SnapChat), pa čak i aplikacije (Viber, What/s up,…), online mediji i drugi kanali koji vam mogu pomoći u ostvarivanju poslvnih ciljeva.

U stvari, raspon mogućnosti za digitalnu komunikaciju je toliki da može da bude zastrašujući nekome ko se po prvi put upušta u digital, pogotovo ako se rasplinete i proširite komunikaciju na previše kanala. Da ne bi došlo do toga, potrebno je se fokusirate na izbor pravih kanala koji će najbolje raditi za vas i vaš biznis.

Šta bi trebalo uzeti u obzir?

Da biste bili sigurni da je fokus na vašoj veb publici i korisnicima, moraćete da donesete odluke koje odgovaraju njihovim digitalnim navikama. Razmislite koje su to platforme na mreži koje vaša publika najčešće koristi, koje su to vrste mobilnih uređaja koje vaši korisnici  najviše koriste, na koji način ih koriste, i koje su to vrste informacija koje vaša publika traži na raznim mestima.

Morate shvatiti na koji način vaši potencijalni korisnici žele da komuniciraju sa vama na mreži. Nema smisla da pojačavate Snapchat prisustvo, ako velika većina vaše publike ni ne zna da ta aplikacija uopšte i postoji. Ukoliko je vaš proizvod ili usluga nešto što se isključivo traži na Google-u, onda je najbolje da kompletne napore uložite u SEO optimizaciju.

SEO kao glavni marketnig kanal

SEO ili Search engine optimization je marketing tehnika koja omogućava potencijalnim klijentima ili mušterijama da lakše pronadju vaš biznis tako što se pojavljuj na vrhu pretrage mašine za pretraživanje, najčešće Google-a. Dugoročno gledano optimizacija sajta je jedan od najisplativijih kanala i kanala.

Evo kako da otkrijete koje kanale da koristite:

  • Sagledajte trenutno stanje: Pogledajte kanale koje trenutno koristite i šta je ono što dobijate na svakom od njih. Postoje li određeni kanali na kojima je vaša publika sklonija većem angažovanju? Odgovaraju li više na određene vrste informacija nego na druge? Usredsredite se na kanale koji pružaju najbolji odgovor za vaš sadržaj.
  • Pogledajte šta radi konkurencija: Izaberite tri ili četiri vaša konkurenta i pogledajte digitalne kanale na kojima oni rade: prijavite se za newsletter, pogledajte njihove kanale na svim društvenim mrežama i preuzmite sve aplikacije koje nude. Da li je upotreba određenih kanala usklađena s vašim naporima ili oni rade nešto jedinstveno? Pokušajte da otkrijete koji je to kanal koji im donosi najviše angažmana? Da li imaju veću aktivnost na nekom kanalu nasuprot drugim? Ako prepoznate strategiju ili priliku koju još uvek niste iskoristili, razmislite kako biste to mogli da primenite za svoj biznis.
  • Istraživanje: Brza anketa korisnika vašeg veb sajta mogla bi da vam da solidne uvide o tome koje digitalne kanale bi trebalo da koristite – i koji su to kanali koje biste mogli da preskočite. Anketu možete napraviti tako što ćete napraviti blog post na sajtu, putem e-pošte ili preko bilo kojeg kanala društvenog medija koji sada koristite. Pitajte svoje ispitanike koje su to platforme koje koriste, zašto idu tamo, koje vrste informacija i interakciju traže i gde bi voleli da komuniciraju sa vama. Ako budete kratki, sakupićete više odgovora i dobićete širu sliku. Da biste osigurali da dođete do što većeg odaziva, postarajte se da im ponudite nešto zauzvrat. Može to biti upitnik forma koja će prethoditi prijavi na newsletter ili posebne pogodnosti za plaćanje vaših usluga, ekskluzivni pristup novom kursu koji spremate. Na vama je da odlučite. Jedino što je bitno je da znate da korisnici ne vole da se zadržavaju na vašem sajtu duže nego što je neophodno i da ta vrsta upitnika nije ono zbog čega su došli. Ukoliko nakon njega sledi poklon, to je već drugačija stvar.