PET MINUTA FANTASTIČNOG PUTOVANJA: Ove godine počinje izgradnja BEOGRADSKE GONDOLE!

Pobednik
Wikipedia/TermlessPlayer4

Ove godine počinje izgradnja žičare, na leto tender za projekat vredan 1,8 milijardi dinara. Putovanje iznad parka i Save trajaće pet minuta.

 

Beogradska gondola počeće da se gradi krajem godine, a za radove će biti potrebno deset meseci. Projekat je vredan 1,8 milijardi dinara, od čega će Republika izdvojiti dve trećine novca, a Grad će platiti preostali iznos, rekao je u sredu gradonačelnik Beograda Siniša Mali, predstavljajući vezu Kalemegdana i Ušća.

Kupovina kapsula i izgradnja infrastrukture finansiraće se preko Ministarstva trgovine, turizma, telekomunikacija, a sprovodiće je preduzeće “Skijališta Srbije”.

Vazdušni tramvaj prevoziće putnike linijom dugačkom tačno 986 metara. Na Starom gradu stanica će se nalaziti u blizini pristaništa, odnosno “Beton hale”, a na novobeogradskoj kod mesta gde je sada skejt park.

Vreme putovanja sa jedne strane reke na drugu iznosilo bi svega pet minuta – objašnjava Mali. – Brzina kapsule je oko 20 kilometara na sat. Žičara bi imala tridesetak kabina. U svakoj od njih moglo bi da sedi između 10 i 35 putnika. Prevoz bicikla i pristup osobama sa invaliditetom takođe će biti omogućeni.

Startna pozicija na Ušću bila bi postavljena na 75 metara nadmorske visine. Dok bi stanica kod Kalemegdana bila na visini 106 metara. Gondola će prevoziti 3.000 osoba na sat u oba smera brzinom od dvadesetak kilometara na čas.

Doktor Zoran Radojičić, prvi na listi SNS za gradske izbore, nije krio zadovoljstvo, naglašavajući da je gondola atraktivan vid javnog prevoza.

Projekat gondole uticaće na turizam. Unaprediće se bezbednost, komfor za pešake i bicikliste. Smanjiće se emisija štetnih gasova – zaključio je Radojičić.

Prema Planu detaljne regulacije minimalna visina donje ivice kabine bila bi 4,5 metara iznad prizemnih objekata i javnih saobraćajnih površina. Oko šest metara od nivoa primarnih infrastrukturnih vodova i 12 metara iznad nivoa reke Save pri najvišem vodostaju. Da bi se izgradila gondola, bilo je potrebno da se planski uredi 10,7 hektara.

PLANSKA DOKUMENTA

U septembru je usvojen Plan detaljne regulacije za gondolu Kalemegdan-Ušće. Prema ovoj dokumentaciji, prva stanica, i motor mehanizacije bili bi kod novobeogradske stanice “Ušće”, na raskršu Bulevara Mihajla Pupina i Bulevara Nikole Tesle.

Na drugoj strani, u delu stanice “Kalemegdan”, plan predviđa da gondolski prostor obuhvati deo šetališta i zelenih površina najvećeg gradskog parka. Stajalište bi bilo blizu raskrsnice Karađorđeve ulice i Bulevara vojvode Bojovića.