PLANOVI KUPACA ZA USKRŠNJI VIKEND: Otkriveno šta se ovih dana NAJVIŠE KUPUJE ONLAJN

Zbog prazničnog produženog vikenda pred nama, na samom početku sezone boravka na otvorenom, pratili smo trendove onlajn potražnje i primetili nekoliko zanimljivih obrazaca ponašanja domaćih potrošača.

Beograd - Uskrs
Dnevno.rs/Kolaž

Podaci platforme za upoređivanje cena i ponuda Idealno.rs (deo Heureka grupe) ukazuju da je u proteklih 30 dana znatno porasla potražnja u kategorijama malih kućnih aparata, hrane i pića, spoljnih igrališta i putnog programa.

Kupci pripremaju prazničnu trpezu

Većina trenutno najtraženijih proizvoda će verovatno učestvovati u pripremi uskršnjeg ručka ili završiti na prazničnom stolu kao deo trpeze. Interni podaci pokazuju da je u poslednjih 30 dana porasla potražnja za malim kućnim aparatima, i to gotovo 105% u odnosu na isti period prošle godine. Pojedinačno, najveći rast zabeležen je u kategorijama električnih tiganja (749%), friteza i pekača (413%), aparata za kuvanje jaja (309%), blendera (262%), štapnih miksera (217%), a – zanimljivo – potražnja za aparatima za led u porastu je od čak 394%!

Analiza je otkrila i skok potražnje u segmentu koji nije jedan od dominantnih kada je u pitanju onlajn prodaja, a to su proizvodi iz supermarketa, to jest hrana i piće. Najtraženije su gotove torte i poslastice (579%) u kategoriji peciva, ulje (567%) od osnovnih namirnica, jaja (320%) među proteinima, dok su rolati i biskviti kao slatki zalogaji skočili neverovatnih 2.333% u odnosu na 2022. Izgleda da će ove godine uskršnji slani specijaliteti biti domaći, a deserti mahom kupovni.

Porodice se neće okupljati samo za stolom, već i u dvorištu

Pregledom potražnje uočili smo i osetan rast u kategorijama sportskih rekvizita, dečjih igrališta i baštenskog nameštaja. U prvoj polovini aprila znatno je uvećano interesovanje za odbojkaške mreže sa stalkom (3.900%), igrališta na naduvavanje (556%), fudbalske golove (292%), tobogane (163%), trampoline (101%), kao i baštenske klupe (91%) i ljuljaške (37%).

Mnogi su saglasni s tim da je uređenje bašte ili okućnice jedan od oblika štednje, odnosno investicije kojom se uveličava vrednost imovine. I emotivna i ekonomska. Sve u svemu, bez obzira na vremensku prognozu, deluje nam da će se deo prazničnog okupljanja ove godine preseliti napolje.

Neki planiraju i porodično putovanje za vreme praznika

Prema našoj analizi, čini se da je veliki broj potrošača naumio da produženi uskršnji vikend provede na putu. U prilog tome ide nagli porast potražnje za transporterima za pse (1.924%) i koferima (1.281%), dok je primetan rast zanimanja onlajn kupaca i u segmentima opreme za auto-sedišta (130%), putnih torbi (97%) i krovnih kutija za automobile (56%).

Zaključujemo da potrošači dopunjuju uobičajenu kupovinu za praznike proizvodima koji rade na očuvanju tradicionalnih vrednosti poput porodičnih izleta, sportskih druženja i zabave na otvorenom s najmlađima. Sve upućuje na činjenicu da kupci sada, možda i više nego ranije, cene vreme koje će provesti sa svojim bližnjima za predstojeći Uskrs.