Ona je napisala da se tog dana srela sa direktorom Radoslavom Pavlovićem, koji joj je kazao da se u Centru održava prijem i da je iz srpske ambasade u Parizu dobio nalog da se slike skinu, kako “oficirima NATO ne bilo neprijatno” na prijemu.

Njenu objavu na Fejsbuku prenosimo u celosti:

Poniženje Srbije u Srpskom kulturnom centru u Parizu : bez mene!

Pariz, 26. mart 2019.

Na posao sam došla u 11:30 i zatekla zidove galerije Kulturnog centra Srbije u Parizu prazne. Izložba Istorijskog muzeja Srbije, koja je otvorena 23. marta, ”Srbija 1999. – 20 godina posle – Dok su padale bombe”, Biljane Vilimon i Vlade Veličkovića je sklonjena, platna Biljane Vilimon su urolovana, dokumentarne fotografije koje su deo izložbe takođe, slika Vlade Veličkovića je ostala u prizemlju galerije.

U momentu dok sam gledala i čudila se naišao je Direktor Kulturnog centra Srbije, Radoslav Lale Pavlović i rekao da danas imamo prijem zvanica u 18 časova i da je iz ambasade dobio nalog da se slike skinu kako, citiram, oficirima NATO-a ne bi bilo neprijatno. Veče pre, sinoć, sve je bilo uklonjeno sa zidova. Zvanice, vojni atašei zemalja, između ostalih i onih, koje su bombardovale Srbiju 1999. Ne znam precizan naziv konferencije…Direktor je nastavio da mi objašnjava da će biti koktel, šta ja treba da radim…
Rekla sam mu : vi Lale Pavloviću učestvujete u strašnoj sramoti i poniženju Srbije i srpskih žrtava i treba da vas je sramota. Odbijam da učestvujem u ovome, a što se koktela tiče, u ovakvim uslovima, ni čašu hladne vode neću izneti nikome. Otišao je bez reči.

Pred početak konferencije, jedan momak iz organizacije je došao u kancelariju i doneo sve kataloge izložbe koji su bili u galeriji, sa pitanjem gde to da skloni? Pitala sam, zašto? Odgovorio je da ne sme ništa od toga da se vidi u sali. Potom je došao i direktor i rekao mi da donesem mikrofone da uradim tonsku probu.

Odbila sam da na bilo koji način učestvujem u toj sramoti u Srpskom kulturnom centru gde se ponižava Srbija, umetnici koji izlažu i žrtve bombardovanja 1999., a da kao vrhunac poniženja to sami Srbi organiziju ! Napustila sam kancelariju pre dolaska zvanica.

Ujedno objavljujem da od 31. marta ne radim u toj instituciji, jer su nadležni, nedavno, posle godinu i po dana moga rada, ustanovili da nemam kvalifikacije niti kompetencije za to radno mesto.
Sad i ja vidim da nemam.

Nataša Pejin
Koordinator za odnose sa medijima KIC-a

U međuvremenu, oglasilo se srpsko Ministarstvo kulture i informisanja, ali i direktor Kulturno-informativnog centra (KIC) Srbije u Parizu Radoslav Pavlović.

Ministarstvo je u saopštenju navelo da je izložba “Srbija 1999. godine – 20 godina posle – dok su padale bombe” deo programa koji je odobrio taj resor a da je “navodno privremeno uklonjena pod izgovorom da bi njen sadržaj mogao biti neprijatan za određene zvanice, koje su 26. marta prisustvovale koktelu”.

“U slučаju dа se potvrde nаvodi o cenzuri sаdržаjа pomenute izložbe, Ministаrstvo kulture i informisаnjа pozivа dа se utvrdi odgovornost i аdekvаtno sаnkcionišu licа kojа su učestvovаlа u ugrožаvаnju slobode umetničkog izrаzа i mаnipulisаlа progrаmom odobrenim od strаne Ministаrstvа kulture i informisаnjа, u sаrаdnji sа Istorijskim muzejom Srbije”, stoji u saopštenju.

Direktor Kulturno-informativnog centra (KIC) Srbije u Parizu Radoslav Pavlović izjavio je da sporna izložba u tom centru “nije uklonjena” već da su neki delovi “zarolani”.

Pavlović je za televiziju Prva rekao da slike nisu uklonjene sa zida i da mu nije naređeno iz ambasade Srbije u Francuskoj da se izložba ukloni kako je to navela koordinatorka za odnose sa medijima u  centru u Parizu Nataša Pejin.

Navodeći da nakon te objave Pejin dobija preteće mejlove, Pavlović je rekao da iza svega stoje nastojanja nekih da preuzmu njegovu funkciju.



loading...