Nemačka ultradesničarska partija Alternativa za Nemačku (AfD) ušla je juče u paralment kao prva ultradesničarska stranka u Bundestag 1945. godine. Stranka koja postoji svega četri godine, vrtoglavom brzinom se popela do trećeg mesta na nemačkom političkom nebu. Tajna njihovog uspona ima veze i sa Donaldom Trampom.

 

AfD je za izbornu kampanju na internetu angažobala istu agenciju čije je usluge koristio i predsednika SAD. Uz pomoć agencije “Harris Media” sada su otvorili novi sajt i započeli kampanju protiv kancelarke.

 
Agencija na društvenim mrežama već nekoliko meseci provocira plakatima u kojima optužuje aktuelnu saveznu vladu za terorističke napade, piše “Frankfurter algemajne cajtung”

Na primer: Tragovi točkova i lokve krvi i podaci o različitim terorističkim napadima u Evropi. Iznad slike rečenica:”Tragovi svetske kancelarke u Evropi”.

Na drugom onlajn reklamnom plakatu devojka koja vežba i tekst: “Džogiranje u zemlji u kojoj tako dobro i rado živiš? Sada samo s biber-sprejom, završenim kursom samoodbrane i nipošto sama!” Slovo o u reči “džogiranje” isprskano crvenim mrljama, koje asociraju na krv.

U saradnji sa agencijom “Harris Media” stranka je napravila sajt pod naslovom “Merkel prekršiteljka zakletve” (Merkel die Eidbrecherin), kojom saveznoj kancelarki pripisuje krivicu za nekoliko terorističkih napada proteklih godina.

Strategiju preuzetu iz američke izborne kampanje stručnjaci nazivaju “negativnom kampanjom”. Da bi osigurala prva mesta na Guglu, AfD je kupovala oglasni prostor tako da su korisnici koji su na internetu pretraživali kancelarkino ime prvo nailazili na taj sajt. Partija AfD čak krivi Angelu Merkel za teroristički napad u Sankt Peterburgu, za koji je zapravo odgovorna teroristička grupa iz Čečenije.

Među klijente agencije “Harris Media” spadaju američki republikanci, britanski antievropski nastrojeni Ukip i Likud, partija izraelskog premijera Benjamina Netanjahua, prenose mediji.

Vinsent Haris se na internetu hvali iskustvom u tri predsedničke izborne kampanje. Njegova kompanija, koja danas ima 45 zaposlenih, bila je godinama zadužena za internet nastup ultrakonzervativnog republikanca Teda Kruza. Posmatrači zasluge za pobedu Kruza na izborima za Senat SAD 2012. između ostalog pripisuju i radu Harisove agencije, koja je popularisala republikance na mreži.

Zbog tog ih je Donald Tramp angažovao za izbornu kampanju juna 2016, kao podršku svom menadžeru digitalne kampanje Bredu Paskalu. Međutim, već nekoliko dana nakon što je to objavljeno, saradnja je prekinuta. Američki tehnički portal “Fast Company” pisao je da je Haris otpušten zato što je rekao američkim medijima da radi za Trampa. Haris je to na Tviteru demantovao, rekavši da nije otpušten, nego da je jednostanvo završio svoje “raznovrsne kreativne projekte”.

Jedno od najpoznatijih dela “Harris Media” jeste video koji je u novembru 2016. proširio Trampov tim, a naručila republikanska organizacija za lobiranje “Secure America Now”.

U kratkom snimku pod naslovom “Welcome to the Islamic State of Germany” (Dobrodošli u Islamsku Državu Nemačku), autori skiciraju Nemačku pod vlašću islamskih terorista. Kelnska katedrala je pretvorena u džamiju, na Oktoberfestu nisu dozvoljeni ni svinjetina, ni pivo, na kulama dvorca Nojšvanštajn lepršaju zastave Islamske države. Sam Haris je taj video označio kao “suptilnu satiru”, koja “nezavisno od izbora” treba da pokrene važnu temu.