POTVRĐENO! Nekoliko minuta pre pada, u egipatskom avionu se dogodilo OVO

Malezijski avion
Beta

Francuska agencija za bezbednost vazdušnog saobraćaja navodi da je egipatski avion pre pada emitovao automatske poruke da je u letelici pre pada bilo dima.

 

To je potvrdio i avijacioni stručnjak Tim van Beveran za Dojče vele, rekavši da je “u avionu izbio požar”. Sistem je, ocenio je, poslao veoma jasne poruke.

– Detektovan je dim u toaletu. Minut kasnije, detektovan je dim u odeljku za elektroniku. Dva minuta kasnije, sve jedinice za kontrolu leta otkazuju – objasnio je on.

Avion egipatske kompanije “Idžipter” se u noći između srede i četvrtka srušio u Sredozemno more, severno od Aleksandrije.

Portparol francuskog Biroa za istragu i analizu rekao je za AFP da je avion emitovao poruke, koje ukazuju da je u avionu bilo dima neposredno pre prekida prenosa podataka.

On je međutim ocenio da je još prerano za tumačenje i razumevanje uzroka nesreće sve dok se ne pronađe olupina i crne kutije.

CNN je juče javio da podaci iz automatskog sistema, koji razmenjuje sa službama na zemlji podatke iz aviona, pokazuju da se pre samog pada aviona “Idžiptera” uključio detektor za dim.

CNN je objavio da je do tih podataka došao iz egipatskog izvora, dodajući da oni potiču iz automatskog sistema ACARS koji rutinski šalje podatke o letu matičnoj avio kompaniji. 

Prema nezvaničnim podacima bilo je uzbune zbog dima u avionu egipatske avio kompanije pre nego što se srušio u Mediteranu, preneo je ranije BBC. Kako navode, dim je primećen u toaletu i u elektrici aviona samo nekoliko minuta pre nego što se izgubio signal. Da je u avionu pre pada bilo dima navodi sajt “Aviation Herald” koji se bavi avioindustrijom, navodi BBC. Oni tvrde da su sa tri nezavisna izvora kroz sistem za komunikaciju aviona (ACARS) primili podatke o dimu.

Ističe se da je sistem u 02:26 po lokalnom vremenu pokazao da je u toaletu Erbusa A320 bilo dima. Minut kasnije oglasio se alarm zbog dima. Poslednja poruka ACARS sistema bila je u 02:29, navode na tom sajtu, a avion je nestao sa radara u 02:33.

ACARS se koristi tako što redovno skida podatke o letu aviokompaniji koja rukovodi avionom.

Filip Baum, urednik časopisa koji se bavi bezbednosti aviona rekao je za BBC da tehničke greške ne mogu da se otpišu kao uzrok nesreće.

– Bilo je podataka o dimu u toaletu aviona i za tri minuta sistemi aviona su se ugasili tako da, znate, to ukazuje da verovatno nije reč o otmici, da nije bilo borbe u kokpitu, već da se nešto zapalilo na avionu – navodi Baum.

Kako kaže, da li je bio požar, pregorelo kolo ili da li je bomba eksplodirala, ne znamo.