– Tako nešto ne postoji nigde u svetu – kazao je za “Nedeljnik” Okanović.

Okanović je za “Nedeljnik” povodom najave direktora Javnog preduzeća “Puteva Srbije” Zoran Drobnjak da će na srpskim auto-putevima uskoro biti tolerisano prekoračenje brzine od 20 km/h, rekao da sud sudi na osnovu zakona, a ne na osnovu nekih preporuka ili inicijativa.

– Šta bi se desilo u slučaju saobraćajne nezgode sa elementima krivičnog dela, odnosno u slučaju da neko pogine? I kada bi se u sudskom postupku utvrdilo da je do nezgode došlo usled toga što se vozilo kretalo brzinom većom od zakonom dozvoljene, a vozač se pravdao time da se kretao u okviru tolerisane brzine – upitao je Okanović.

On je ukazao da ograničenje od 140 km/h postoji u samo tri zemlje u Evropi.

– Ograničenje na 140 km/h postoji u tri zemlje, Poljskoj, Bugarskoj i Austriji. U svim ostalim, ograničena brzina kreće se od 110 do 130 km/h. Na primer, u SAD je 100-110 km/h, kao i u Velikoj Britaniji – rekao je Okanović.

Direktor “Puteva Srbije” Zoran Drobnjak najavio je da će na srpskim auto-putevima uskoro biti tolerisano prekoračenje brzine od 20 km/h, ako se saglase nadležni.

Tako će na delovima auto-puta gde je ograničenje 130 km/h biti tolerisano do 150 km/h, kao i da to neće važiti za tunele gde je ograničenje 80 km/h na Koridoru 11,

Statistički podaci na nivou Srbije pokazuju da se brzina, kao uticajni faktor, prepoznaje kod trećine svih nesreća i kod više od 50 odsto smrtnih ishoda u saobraćajnim nezgodama.