Predstavljen plan izgradnje podzemne železnice, evo kojom će trasom ići BEOGRADSKI METRO

Voz
Printscreen

Projekat izgradnje metroa u Beogradu, koji je izradila Gradska uprava, prezentovan je u četvrtak u zgradi Vlade Republike Srbije.

 

Kako “Novosti” saznaju, podzemna železnica neće ići nijednom od onih linija koje su arhitekte i stručnjaci najavljivali prethodnih decenija. Sigurno je da će vagoni putnike prevoziti ispod zemlje od Banovog brda do Sajma, ispod Požeške, jer je stručnom analizom utvrđeno na je na ovoj relaciji najveća frekvencija ljudi.

Skupu kom je prisustvovao premijer Aleksandar Vučić, predstavnici francuskih građevinskih kompanija “Alstom” i “Egis” i ambasadorka Francuske Kristin Moro, predstavljen je strateški dokument integrisanog sistema saobraćaja, koji sadrži i predloge za linije podzemne železnice.

Taj plan obuhvata detaljnu analizu kretanja stanovništva, projekciju rasta populacije, kao i osnovne elemente integrisanog transportnog modela, na osnovu kog će biti nastavljena srpsko-francuska saradnja.

Ovaj beogradski list navodi da su predstavljene dve potencijalne linije, koje imaju drugačije koridore od onih koji su prethodne četiri decenije gradske vlasti najavljivale u medijima. Odustalo se od rute Ustanička – Tvornička (Zemun), Vidikovac – Pravni fakultet, Trg republike – Jurija Gargarina. Analizom je utvrđeno da one i nisu najisplativije za gradnju i da neće rasteretiti saobraćaj koliko se od njih očekuje.

Gde će se graditi nove linije, čuva se kao tajna. Ono što je procurilo od informacija, a što “Novosti” saznaju, jeste da će dve linije imati koridore koji će spajati najfrekventnije tačke u prestonici – Sajam sa Banovim brdom, a metro stanice biće ispod Požeške ulice.

Povodom sastanka, oglasio se i gradonačelnik Beograda Siniša Mali, tvrdeći da glavni grad nikada nije bio bliže izgradnji metroa.

– Veoma brzo ćemo izaći sa konkretnim predlogom plana njegove izgradnje. Radimo na integrisanom rešenju novog javnog prevoza u Beogradu, a deo tog rešenja je i metro. Očekujem da ćemo u narednih nekoliko meseci raditi zajedno na vizibiliti studiji – rekao je gradonačelnik Siniša Mali.

Proširuje se mreža Bg voza

– Uradili smo studiju koja se odnosi na proširenje mreže “BG voza” na potezu od Batajnice do Vukovog spomenika. Krajem godine, nakon rekonstrukcije Pančevačkog mosta, kreće i deo do Ovče, a onda i donji krak ka Resniku – rekao je gradonačelnik Siniša Mali, podsećajući da to prevozno sredstvo koristi oko 35.000 građana dnevno. 

Mali je rekao da je grad Beograd u roku koji je definisan, a to je kraj ove godine, uradio takozvani smart plan, odnosno saobraćajni master plan grada Beograda. Prema njegovim rečima, urađena je ozbiljna studija u smislu brojanja putnika i saobraćaja i projekcije potreba saobraćaja na teritoriji grada.

Predstavnici grada Beograda, Vlada Srbije i Francuske potpisali su krajem 2011. godine ugovor o početku projekta beogradskog metroa. Tada je usaglašeno da je planirano da studiju izvodljivosti uradi francuska projektantska kuća “Ežis rejl”, dok bi u izgradnji metroa učestvovala kompanija “Alstom transport”, koja je tokom 70 godina postojanja izgradila više od 40 metro sistema u svetu. Prema planovima iz 2011. godine, kapacitet vagona bi bio oko 600 putnika.

Delegacija Francuske boraviće i danas u Beogradu, gde će analizirati celu trasu i neophodne elemente. Naredni susret biće za nekoliko meseci.

Tramvaj ukočio izgradnju

Prvi projekat za izgradnju beogradskog metroa bio je napravljen 1972. a godinu dana kasnije formiran je Sektor za metro, koji je 1982, u saradnji sa projektantima bečkog i minhenskog metroa, zaokružio idejna rešenja za prvu etapu gradnje.

Od izgradnje metroa odustalo se nakon samo tri godine. Tada je lansiran koncept gradskog saobraćaja koji je trebalo da se oslanja na tramvajsku mrežu “Tramvaj za 21. vek”.