PROMENE U GRADSKOM PREVOZU? Plan GSP-a za predstojeću godinu neće se svideti putnicima

GSP Beograd će predložiti korekciju cene uzimajući u obzir poslove održavanja tramvajske i trolejbuske infrastrukture.

GSP Validator Autobus
Dnevno.rs

Gradsko saobraćajno preduzeće (GSP) Beograd zatražiće u ovoj godini od gradskih vlasti povećanje cene gradskog prevoza, predviđeno je programom poslovanja ovog javnog preduzeća za 2021. godinu, piše “Nova ekonomija”.

– U toku 2021. godine JKP GSP Beograd će na osnovu analize cene prevoza tramvajskog i trolejbuskog podsistema predložiti Osnivaču korekciju cene uzimajući u obzir poslove održavanja tramvajske i trolejbuske infrastrukture – navodi se u dokumentu koji je Nadzorni odbor preduzeća usvojio krajem prethodne godine.

GSP je odustao od svog strateškog cilja da nakon izgradnje prve linije Beogradskog metroa bude operater ovog šinskog podsistema jer ovaj cilj nije održiv uzimajući u obzir formiranje novog JKP Metro i voz.

GSP Beograd samostalno organizuje prevoz na tramvajskim, trolejbuskim i e-bus linijama, dok su autobuske linije podeljene izmedju GSP-a i privatnih prevoznika.

Na kraju 2020. godine, vozni park gradskog saobraćajnog preduzeća raspolagao je sa 1.256 voznih jedinica: 239 tramvaja, 112 trolejbusa, pet e-buseva, četiri “mini-e” vozila i 896 autobusa.

Plan je da u ovoj godini GSP Beograd nabavi još 100 zglobnih autobusa, 10 solo elektobusa i tri električna vozila za pešačku zonu.