U voznom parku najvećeg gradskog prevoznika, osim tramvaja, autobusa i trolejbusa odnedavno su i elektrobusi.

 

Do kraja godine biće pokrenuti tenderi za još 10 solo i 30 zglobnih autobusa, o čemu se pregovara sa gradom. Plan je da se za pet godina kupi 500 autobusa, pišu Večernje novosti.

“Kupovinu novih trolejbusa držimo na “stendbaju” jer smo krenuli u priču sa elektrobusima. Ukoliko se pokažu kako očekujemo, više nam se isplati da nastavimo sa nabavkom ovih vozila koja ne zahtevaju kontaktnu mrežu i mnogo su praktičnija za održavanje, a cena je približno ista. Sad nam predstoji rekonstrukcija trolejbusa “Belkomunmaša”. A u septembru-oktobru ćemo dobiti probni trolejbus iz Belorusije koji proizvodi fabrika MAZ. On će biti šest meseci na testiranju u Beogradu. Ako se performanse pokažu, kako očekujemo i sa dopunskim kretanjem bez kontaktne mreže, verujem da ćemo ući u nabavku 10 komada godišnje”, kaže Željko Milković, direktor GSP “Beograd”.

Godinama GSP nosi epitet gubitaša. Koliki su gubici GSP?

– Smanjili smo gubitke. Lane smo uspeli da smanjimo gubitke za 350.000.000 dinara, zahvaljujući povećanju prihoda za 13 odsto. Od školskog prevoza i drugih ugovorenih vožnji uspeli smo da zaradimo 171.000.000 dinara. Takođe, za 2,5 odsto smo povećali učešće u ITS, što je 11.250.000 dinara. Godišnji udeo u kolaču je 135.000.000 dinara, što znači da smo prevezli veći broj putnika i prešli veću kilometražu sa manje vozila. Ove godine projektovan je gubitak od 1,6 milijardi, a sada je 1,3 milijarde. Uspeli smo za dve godine da isplatimo 1,1 milijardu za doprinose, socijalno i penziono osiguranje zaposlenih.

Prema njegovim rečima i tramvaje očekuje rekonstrukcija i modernizacija. Kako kaže, biće remontovano 40 “kata”. Osim spoljašnjosti, sa led osvetljenjem modernije će izgledati i unutrašnjost vozila, a biće ugrađena i klima.

Milković kaže da klima za takav tramvaj košta 200.000 evra, a da ih oni imaju 120.

“Ukupan remont jednog tramvaja koštaće pola miliona. To je relativno povoljno, s obzirom na to da se ranije za remont izdvajalo od 270.000 do 850.000 evra. Sve dok je iznos popravke trećina vrednosti vozila, isplativo je ulaganje. S druge strane, za remont kočionog sistema na KAF tramvajima, koji takođe moramo da uradimo, potrebno je 70.000 evra po vozilu, a ima ih 30. To je trošak od dva miliona evra”, kaže on.

Na pitanje zašto u pojedinim klimatizovanim vozilima ne rade klime, šef GSP kaže:

“Od 2014. do 2015. klime smo održavali sami, ali da bismo poboljšali uslugu i da bismo zadovoljili potrebe korisnika odlučili smo da uključimo firmu sa strane. Pre 10-15 dana izabrali smo na tenderu “Klimatronik” i “Polarber” za dopunsko održavanje, na godinu dana. To je dopunskih 20 miliona dinara izdataka”.

Govoreći o naplati karata, prvi čovek GSP, kaže da se raskidanje ugovora sa “Apeksom” ne ispalti.

“Trebalo bi međutim, ići na soluciju aneksa i da se uslovi koriguju. Sada je mesečna naplata 750.000.000 dinara. U odnosu na pre dve godine je povećana, ali nedovoljno. Sa subvencijama koje GSP dobija optimalna bi bila naplata od 950 miliona. Da bismo građanima pružili uslugu kakvu traže i očekuju, nedostaje 200.000.000 dinara mesečno”, kaže on.

Milković kaže i da su ispoštovali zahteve o smanjenju broja zaposlenih i da ne razmišljamo o smanjenju broja radnika. Kako je rekao, za dve godine otišlo je 350 ljudi, 170 po socijalnom programu, a sa uvođenjem osmočasovnog radnog vremena eliminisali supotrebu za 285 vozača. Kad se to sabere, više od 10 odsto su smanjili broj zaposlenih.