SAOBRAĆAJNI VEŠTAK OTKRIO: Ko je KRIV za auto u rupi na Dorćolu – vozač ili izvođač radova?

Dorćolci su juče u rano jutro imali priliku da na uglu ulica Rige od Fere i Cara Dušana u centru Beograda vide neobičan prizor, automobila u rupi iskopanoj tokom građevinskih radova. Palo je slikanje i nagađanje kako je ovaj auto završio u rupi. I ko je tu kriv vozač ili izvođač radova?

Printscreen

Profesor Saobraćajnog fakulteta i sudski veštak, Milan Vujanić, za Nova.rs pojasnio je procedure oko obeležavanja gradilišta kad su u pitanju radovi koji se izvode na saobraćajnicama, ali i kolika je krivica vozača, koji nije obratio pažnju na ogradu, koju je probio i završio u rupi dubokoj dva metra.

Nije njihova obaveza čak ni da postave takvu ogradu koja će sprečiti upadanje. Njihova obaveza je da ograde i obezbede, odnosno da signališu da se tu radi i da tuda ne treba ići”, kaže za Nova.rs profesor Milan Vujanić i dodaje: Vozač je u obavezi da osmatra i reaguje na sve što vidi i ima razloga da očekuje. Samo kad bi to bilo iza neke krivine, iza nepreglednog dela, pa ti iznenada naiđeš na to. Ovo je bilo na ulici, zamislite  da je bio pešak umesto ograde, on bi ga udario”, dodaje Vujanić. “Zamislite kakvu betonsku ogradu bi morali da prave da vozilo ne može da je probije i da upadne u takvu rupu”, dodaje Vujanić.

Na konstataciju da se na društvenim mrežama povela polemika, ko je odgovoran, da li je krivo gradilište i izvođač radova Vujanić za Nova.rs je objasnio:

Postoji Pravilnik za obezbeđenje radova, odnosno gradilišta kada se izvode radovi tako da imaju veze sa saobraćajnim površinama. Znači, po tom pravilniku mora da se uradi projekat  za obezbeđenje gradilišta, pa taj projekat prolazi obezbeđenje kod nekoga, u ovom slučaju Sekretarijata za saobraćaj Grada Beograda. Pa kad dobije dozvolu da je projekat u redu i tako dalje onda može da se otvori to gradilište. Ukoliko nisu napravili projekat ili dobili odobrenje oni su napravili prekršaj u smislu ponašanja u skladu sa propisima, ali to i dalje ne znači da je gradilište neobezbeđeno. Prema tome, u ovom slučaju ne nalazim zamerku izvođačima radova”, kaže Vujanić i naglašava da vozač verovatno nije video ogradu, ali da to ne može biti posledica normalne vožnje i da je vozač verovatno bio nepažljiv.

“Jedino bih insistirao da na ogradama bude nešto reflektujuće, da bi mogla da se skrene pažnja”. Vujanić dodaje da bi trebalo da postoji i trepćuće upozoravajuće svetlo da je u pitanu gradilište, ali po njegovim rečima to mora postojati u projektu.