SAZNAJTE: Zašto je digitalni marketing važan za vaš biznis?

Vreme se menja, pa se u skladu sa time menja i sistem poslovanja mnogih biznisa. Pristup klijentima je poprimio neke nove oblike i dolazak do njih je totalno drugačiji. Tradicionalni marketing sve manje ima efekta a umesto njega na red je došao digitalni marketing koji nam je omogućio da u digitalnoj eri, potragu za klijentima učinimo lakšom, preciznijom i efikasnijom.

Kompjuter
Pixabay.com

Dolaskom interneta dobili smo potpuno novo tržište. Tržište koje nas ne ograničava geografski, demografski, a ni finansijski, ukoliko znamo kako da mu pristupimo. Dolaskom interneta dobili smo mogućnost da kroz digitalni marketing podižemo nove i skaliramo postojeće biznise, sa većom lakoćom, potencijalom i merljivošću.

Uz dobro postvavljenu strategiju, internet marketing našem biznisu može doneti mnoštvo prilika za unapređenje poslovanja. Vidljivost, svest o našem brendu i prodaja samo su neki od benefita koji nam ovaj kanal može doneti, ali ono što je najvažnije, ovaj oblik reklamiranja nam može doneti veći profit.

U potrazi ste za navedenim stavkama? Čitajte dalje jer ćemo ovde razložiti sve što treba da znate o digitalnom marketingu.

Različiti oblici digitalnog marketinga

Kada se koristi reč “digitalni marketing”, ne misli se samo na reklamiranje na facebook-u ili instagramu. Ovaj termin se odnosi na sve aktivnosti koje mogu uticati na vašu promociju onlajn.

Konkretno, tu spadaju:

  • Društvene mreže – Ovde se podrazumeva korišćenje platformi kao što su Facebook, LinkedIn, Instagam, TikTok, pinterest i sl. Da bi se ove platforme efikasno koristile, potrebno je kreirati sadržaj koji je vašim pratiocima i potencijalnim kupcima koristan i značajan. Pored toga, ovo je najbolji način za komunikaciju između brenda i kupaca.
  • PPC oglašavanje – skarećno od Pay per click, ovaj obilk oglašavanja najčešće se odnosi na podešavanje Google reklama koje videte u pretrazi. Optimizuju se tako da Google naplaćuje reklamu prema broju klikova, sa ciljem podizanja prometa ljudi ili prodaja na sajtovima.
  • Marketing kroz sadržaj – (content marketing) je oblik marketinga koji se koristi da bi biznisi svojim kupcima ponudili korsitan sadržaj umesto direktne ponude. Ovo je 2020. I 2021. Godine bilo izuzetno popularno na instagramu, a pored toga godinama unazad se neguje kroz pisanje blogova. Na ovaj način se kupci “bare” i zagrevaju, dobijaju poverenje i ovo daleko bolje radi od samog sponzorisanja proizvoda ili usluga.
  • SEO – Optimizacija za pretraživače (Search Enginge Optimisation) je strategija koja je usmerena na organsko povećavanje poseta na vašem sajtu tako što se sajt optimizuje da za određene termine bude što bolje pozicioniran u internet pretrazi (npr. na Guglu). Cilj je biti uvek na vrhu prve strane.
  • Video marketing – Ono što se vremenom pokazalo je da je video jedan od najefikasnijih formata za marketing na digitalnim platformama. On se može koristi u različite svrhe, kao što su promocija biznisa, proizvoda, prikaz procesa proizvodnje, prezentacija biznisa, prikaz testemonijala kupaca itd.
  • Email marketing – Iako pomalo zapostavljen i definitivno najstari, email marketing je oblik digitalnog marketinga koji definitivno radi posao. Oglašavanje ka ljudima koji su 100% sigurni da žele da dobijaju informacije od vas dovodi do toga da je povrat investicije zagarantovan.

Sada kada znate šta sve tačno spada pod termin digitalnog marketinga, evo nekoliko razloga zašto vam je baš ovaj oblik reklamiranja poterban za dobro funkcionisanje biznisa.

7 razloga zašto je digitalni marketing bitan za vaš biznis

Njegova isplativost

Isplativost u digitalnim kampanjama je mnogo veća od npr. Zakupljivanja bilborda ili 10 sekundi na nekoj naiconalnoj frekvenciji. Za novac koji uložite u bilbord (od 150eur pa do 500eur u zavisnosti od lokacije) koji će biti zalepljen na najvise 28 dana, možete dobiti daleko bolje rezultate uz precizno targetiranje kupaca kroz vaše reklame.

Bilbord, TV ili radijska reklama ne mogu da biraju kome će se prikazati, google i FB reklame mogu. Upravo zbog toga su mnogo isplativije i imaju veći potencijal

Tvoji kupci su onlajn

U svetu trenutno ima preko 4.66 milijardi korisnika, a ta brojka se povećava iz godine u godinu.

Takođe, u 2021. Korišćenje interneta je zvanično prevazišlo broj korišćenja svih ostalih tradicionalnih medija, pa ako pogledamo iz promotivnog ugla, internet nam može dovesti i najveći broj pregleda u odnosu na sve ostale medije.

Da bi vaš biznis na adekvatan način bio prikazan potencijalnim kupcima, neophodna je onlajn prisutnost i ona mora biti kvalitetna. A zašto?

Kada kupci od nekoga čuju o vama ili slučajno nalete na vas, prvo što će uraditi je da će otići na instagram ili FB i pogledati kako radite, kako izgledaju stranice, koliko pratilaca imate itd. Što ste tu kvalitetniji, to ćete ostaviti bolji utisak na potencijalne kupce.

A u slučaju da ne mogu da vas nađu – pa, samo ćete izgubiti kupca i prepustiti ga direktnom konkurentu koji internet shvata ozbiljnije.

Bolji povrat investicije

Velik broj biznisa tvrdi da im je vođenje digitalnih marketing kampanja donelo daleko bolje rezultate od marketinga u tradicionalnim medijima.

To je upravo razlog onoga što je gore pomenuto – precizno targetovanje kupaca dovodi do veće efikasnosti i isplativosti reklama. Upravo zbog toga je ROI (return of investment) veći, a rezultati su lako merljivi.

Lako praćenje konkurencije

Činjenica je da pored vaših aktivnosti, vaša konkurencija takođe ne spava. Uz njihove onljan poteze lako možete da ispratite kako razmišljaju, šta rade i koji su im ciljevi. Takođe, uvek možete imati uvid u njihovu ponudu, cene i akcije, što će vama olakšati da se prilagođavate tržištu i za svoje kupce pripremite najbolju ponudu.

Pored toga, u ponudi postoji velik broj alata koji uz rukovanje marketing profesionalaca mogu da saznaju mnogo značajnih informacija o poslovanju tuđeg biznisa. U suštini, uz njih možete da “špijunirate” konkurente.

Lakše se dolazi do novih kupaca

Ranije je marketing zavisio od 2 faktora – preporuka i kvalitet rada. Ne postoji reklama koja je mogla da proda nešto ako te je pratio loš glas.

Zahvaljujući internetu, danas preporuke dobijaš lakše, a pored toga tu su i društvene mreže uz pomoću kojih lakše stupaš u direktnu komunikaciju sa kupcima. Što je komunikacija bolja i tvoje objave efikasnije, to će biti i veća prodaja.

Tvoju reklamu svako nosi u svom mobilnom telefonu

Ne treba zaboraviti činjenicu da se reklame prikazuju na mobilnim telefonima i da je u proseku preko 70% korisnika na internetu preko telefona.

Samo uzmite u obizr podatak da prosečan korisnik dnevno provede od 2.5 do 3 sata na internetu.

Kada na adekvatan način vodite vaše digital marketing kampanje, imate mnogo veće šanse da osvojite korinsika i pridobijete njegovu pažnju.

Online trgovina ima veće promete

Ono što je jako bitno u odnosu na offline trgovinu je razlika da više kupaca u isto vreme, 24h dnevno, 7 dana u nedelji i 365 dana u godini može da kupuje na vašem sajtu. U prodavnici je to nemoguće, jer samo X prodavaca može da obsluži Y broj kupaca. Pritom, broj ljudi koji vam poseti sajt može biti neuporedivo veći od broja ljudi koji dođu u prodavnicu.

Kada se ove, a mnoge druge stvari uzmu u obzir, onlajn trgovina često beleži veći promet od offline trgovine.

Zaključak je kratak, a on je da koliko god ljudi bežali od interneta i modernih tehnologija, pre ili kasnije će biti primorani da svoj marketing sele onlajn i krenu sa digitalnim aktivnostima. Ukoliko to niste uradili pre 5 ili 10 godina kada ste mogli biti pioniri u ovom segmentu, uradite to sada. Jer ćete se za 5 ili 10 godina kajati, što to niste uradili 5 ili 10 godina ranije.