ARTIKLI U SRPSKIM PRODAVNICAMA VRAĆAJU NAS U DEVEDESETE: Da li ste ih primetili?

Radnja Prodavnica
Pixabay.com

Prodavnice su sve praznije, a na njihovim rafovima polako iz magle '90-ih godina prošlog veka izranjaju davno zaboravljeni proizvodi, poput mleka u kesama.

 

Prema poslednjim dostupnim podacima, potrošačka korpa za tročlano domaćinstvo iznosila je oko 66.000 dinara, što je više od 1,5 prosečne zarade. To se, naravno, odnosi na najosnovnije stvari, tako da nema govora o mogućnosti obnove garderobe, ili bilo kakvog većeg luksuza. 

Prodavnice su sve praznije, a na njihovim rafovima polako iz magle ’90-ih godina prošlog veka izranjaju davno zaboravljeni proizvodi, poput mleka u kesama.

 

Glavna prednost ovog proizvoda, spomenika vremenu hiperinflacije i nemaštine, jeste njegova niska cena. Sa ovim mlekom rame uz rame, stoje kesice “Step” sokova, jedinog osvežavajućeg pića u onim teškim vremenima:

Pitanje koje se samo nameće postavili smo radnici prodavnice u kome smo zatekli navedene artikle:

– Prodaja ide sjajno. Iako smo mali market, jednom nedeljno organizujemo sniženja, koja dodatno privuku mušterije. Mi smo se orijentisali na pristupačne proizvode, i već godinama imamo dobar pazar – objasnila je ljubazna radnica objekta na Novom Beogradu, dodavši da je od mušterija mnogo češće dobijala raznežene komentare na račun ovih zaboravljenih proizvoda od strahovanja od povratka u devedesete.

 

Još jedna simptomatična stvar dešava se ovih dana – svi su izgledi da će se uskoro Srbi vratiti još jednom “dobrom, starom” običaju – švercu. Mediji, naime, ovih dana bruje o novom tržnom centru otvorenom u Rumuniji. Kako prenose, sve je veći broj Srba koji masovno tamo odlaze kako bi kupili osnovne životne namirnice.