EPS nije kriv za havarije

Javno preduzeće Elektroprivreda Srbije (EPS) odbacilo je danas optužbe Ministarstva energetike da je doprinelo havariji zbog koje su potrošači u zapadnoj Srbiji prošle sedmice ostali bez struje.

Kako se navodi u saopštenju, EPS će dostaviti Ministarstvu energetike, odnosno Radnoj grupi za sigurnost snabdevanja, izveštaj kojim će pokazati da je efikasno i u skladu sa procedurama rešio kriznu situaciju u zapadnoj Srbiji i da optužbe Ministarstva ne stoje.

„Nije tačno da je EPS izazvao havariju i doprineo da kupci nemaju električnu energiju, naprotiv učinjeno je sve kako bi kupci u što kraćem roku imali stabilno snabdevanje”, navodi se u saopštenju.

EPS je naveo i da nisu tačni navodi Ministarstva energetike i Radne grupe da remonti nisu urađeni na vreme, da nije bilo koordinacije i da poslovodstvo EPS-a nije bilo uključeno u rešavanje krizne situacije.

Podseća se da su vanredne vremenske neprilike u zapadnom delu Srbije, sneg i obilne kiše zahvatili su 16. aprila u večernjim satima područje elektrodistribucije Elektrosrbija, koje je deo sistema EPS, a da je već 17. aprila ujutru oformljen je krizni štab.

Ministarstvo energetike uključilo se u vanrednu situaciju 19. aprila, kada je već u 19.00 situacija kompletno sanirana i svi potrošači su imali struju.

„Uključivanje Ministarstva energetike trećeg dana havarije nije doprinelo bržem otklanjanju kvarova, jer je EPS sopstvenim snagama i u saradnji sa Sektorom za vanredne situacije Ministarstva unutrašnjih posova (MUP) Srbije sanirao havariju”.

Radna grupa za sigurnost snabdevanja energijom i energentima zatražila je u ponedeljak kompletan izveštaj o postupanju u vanrednoj situaciji nastaloj zbog havarija na elektromreži pošto je izveštaj dostavila samo Elektrosrbija i zatražila da se utvrdi odgovornost poslovodstva.

Iz EPS-a su istakli da je nelogična primedba da je izveštaj dostavila samo Elektrosrbija, a ne EPS „jer bi Ministarstvo energetike moralo da zna da je Elektrosrbija deo EPS-a”.